Montilla diu que el resultat no es pot extrapolar a tot Catalunya

L'alcalde d'Arenys demana un referèndum vinculant

 01:40  

El president de la Generalitat, José Montilla, va dir ahir que les consultes del 13-D van ser organitzades exclusivament per a independentistes i sobiranistes, mentre l'alcalde d'Arenys, Carles Móra, va demanar al Parlament una votació amb validesa jurídica.

LAURA FANALS/AGÈNCIES GIRONA El 27% de participació en les consultes sobiranistes de diumenge va tenir ahir múltiples lectures. Per una banda, l'alcalde d'Arenys de Munt, Carles Móra, va considerar que tenia prou "força moral" per presentar una iniciativa legislativa popular (ILP) al Parlament perquè el proper 25 d'abril se celebri a tot Catalunya un referèndum vinculant sobre la independència. Móra va entregar la iniciativa a títol individual i, si la mesa del Parlament l'accepta, començarà a recollir signatures perquè tiri endavant. També va fer patent el seu desig de crear un partit polític per lluitar per la independència, o fins i tot convertir la Coordinadora Nacional de les Consultes, de la qual és portaveu, en organització política.

Aquesta idea, però, va ser desmentida ràpidament per la pròpia Coordinadora, que també es va desmarcar de la ILP. A través d'un comunicat, va deixar clar que l'organització "no ha tingut mai, ni tampoc té ara, cap intenció ni desig de constituir-se com a partit polític".

El president de la Generalitat, José Montilla (PSC), per la seva banda, va mostrar el seu "respecte" per les consultes, però va aclarir que "no substitueixen la voluntat popular que s'expressa a les eleccions ni poden ser utilitzades políticament per ningú". És més, Montilla va afirmar que són votacions "organitzades per independentistes i sobiranistes a les quals voten independentistes i sobiranistes", o sigui que els resultats "no són extrapolables" al conjunt de Catalunya.

Artur Mas (CiU), des de l'oposició, va veure "prou bona" la participació de diumenge, però va mostrar profundes reserves davant la idea de convocar un referèndum vinculant. En canvi, va fer una crida a agrupar forces al voltant de la seva Casa Gran del Catalanisme.

I quines lliçons s'han extret des de Girona? Per un costat, la comissió Girona decideix va seguir atentament la jornada per treure'n idees per a la seva convocatòria, prevista pel 25 d'abril. Fins i tot una comissió es va desplaçar fins a Sant Cugat del Vallès, el municipi geogràficament més semblant a Girona on es feien votacions. El seu portaveu, Biel de Montserrat, diu que hi ha "moltes coses per aprendre, millorar i repetir", i afirma que la comissió -que treballa de forma coordinada amb Salt i Sarrià- intentarà mobilitzar els votants del "no", per tal d'aconseguir més participació.

Des del Pla de l'Estany Decideix, Josep Callís va considerar "un èxit" la consulta, ja que la participació va vorejar el 35%, però va reconèixer que hauria estat "un gran èxit" arribar al 40%. Callís va destacar l'alt percentatge dels vots als pobles però va lamentar no superar el 32% a Banyoles. De tota manera, creu que el més important és la "potent" infraestructura que s'ha creat de cara al futur.

Finalment, Jordi Gasulla, de la Garrotxa Decideix, també va aplaudir la participació comarcal i el fet que no es produís cap incident, però va reconèixer que, per organitzar la consulta a la capital, Olot, caldrà fer un esforç molt més gran en infraestructures i voluntaris.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya