MAÇANET DE LA SELVA | E.B.
El grup de l'oposició 9Maçanet assegura que, amb la creació del nou institut a Maçanet de la Selva a través de mòduls prefabricats instal·lats a l'escola Sant Jordi, el que provocarà és que "s'agreujarà la situació caòtica i sobreexplotada" del centre escolar. El líder de 9M, Pep Romaguera, critica l'alcalde, Alfons Soms (PSC), perquè considera que el CEIP Sant Jordi es trobarà amb més mòduls i alumnes durant un any almenys perquè "la nova escola funcionarà el curs 2011-2012", ja que encara se n'ha d'iniciar la construcció, si bé Soms va explicar a Diari de Girona que aquest febrer s'iniciarà.
Tot i això, Romaguera també destaca que pel que fa al futur institut d'obra: "el paper de l'alcalde segueix cometent un acte d'irresponsabilitat i, alhora, d'engany a la població". I és que aquesta obra encara no s'ha iniciat i tampoc s'han pogut cedir els terrenys per part de l'Ajuntament perquè no s'ha desencallat el projecte urbanístic que ha de propiciar la cessió de 12.000 metres quadrats per part dels promotors de la urbanizació del Turó d'en Roure.
Per aquesta manca d'entesa, tal com va dir l'alcalde, se cerca un emplaçament que per Romaguera no existeix, perquè "Guinó es va vendre el patrimoni municipal i mai no es van preveure les necessitats reals". I, a més, afegeix que si s'aconseguissin alguns terrenys "voldrà dir requalificar-los, fer un pla parcial, fer el projecte d'urbanització, tenir el vistiplau d'Ensenyament", un seguit de passos que comportaran temps per un projecte que es va gestar fa cinc anys.