VILOBÍ D'ONYAR | JOSEP M. BARTOMEU
Si encara no fa ni cinc anys l'aeroport de Girona tenia una greu mancança d'aparcaments, actualment la situació està gairebé normalitzada amb la posada en marxa d'un nou edifici que es va obrir dilluns a la tarda. Aquest nou edifici, que s'ha batejat com el P2, està situat davant de la terminal de passatgers i compta com a novetat amb un pas de vianants semisoterrat mitjançant el qual, travessant-lo, es pot accedir al mòdul de lloguer de cotxes i també aparcament d'empleats, segons han informat fonts d'Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA).
El nou aparcament, on hi ha el pas de vianants, és una estructura modular d'obra nova de sis plantes -una planta baixa, tres superiors i dues de subterrànies-, que posa a disposició dels usuaris de l'aeròdrom 1.750 places més d'estacionament per a vehicles, que arriben a 5.100 places. L'edifici ha suposat una inversió de 28.510.258 euros, sempre seguint les informacions d'AENA.
L'aparcament P2, que funciona les 24 hores del dia, compta amb un sistema d'informació d'ocupació per plantes, dos ascensors, cinc caixers automàtics i dos caixes manuals per a incidències.
Millores per al 2010
Aquests treballs de millora han inclòs la pavimentació, la senyalització i la il·luminació del vial principal de l'aeroport i l'adequació de les àrees de servei públic, autobús i taxi. Gràcies a aquesta nova infraestructura, els passatgers poden aparcar el seu vehicle en un edifici davant de la terminal i arribar a la zona de facturació creuant solament un pas de vianants de 10 metres, fet que suposa més comoditat i velocitat en el seu accés a la terminal. Amb el nou aparcament, l'aeroport de Girona ja compta amb 5.100 places d'estacionament de vehicles, a més de 30 places per a autobusos. Per altra banda, a l'estiu de 2010, finalitzarà el procés d'ampliació dels edificis d'estacionament a l'aeroport amb l'obertura del mòdul nord del P2.