Hisenda ja ha començat a embargar els comptes corrents dels patrons de les embarcacions catalanes que van participar en el tancament protesta del port de Barcelona l'any 2005. En aquella ocasió, les reivindicacions es van centrar en l'encariment del preu del carburant, que perjudicava molt el sector, i hi van participar més d'una trentena de vaixells gironins. Davant aquesta situació, els afectats han decidit accelerar el pagament de les multes, que ascendeixen a uns 7.000 euros cadascuna i que, malgrat els recursos, faran efectives en les pròximes setmanes.

Del centenar d'embarcacions sancionades el 2005 per obstruir el pas al port de Barcelona, 35 són de les comarques gironines i molts d'ells han vist com Hisenda els ha començat a embargar els comptes corrents, tal com va avançar ahir Radio Girona. Per poder pagar l'import de les multes, els afectats han hagut de demanar avals bancaris a les seves entitats financeres però no assumiran sols les despeses de les sancions. La resta d'embarcacions de la flota catalana contribuiran proporcionalment a pagar les multes de manera solidària. A més, la flota va posar a disposició dels afectats les subvencions que van rebre les confraries de pescadors per fer front a l'augment del preu del gasoil el 2005.

Però la situació no els ve de nou. Els pescadors ja han mantingut al llarg d'aquest temps diferents reunions amb els responsables de pesca estatal i de Foment, però no han aconseguit que els retirin aquestes multes imposades per l'Estat.

Després de les contínues ?reivindicacions per reclamar solucions a l'encariment del preu del carburant que enfonsa el sector, el president de la Federacio Catalana de Confraries de Pescadors, i patró major de Blanes, Eusebi Esgleas, va assegurar que han decidit pagar perquè "Foment no es fa enrere" i també perquè "molts empresaris" estan sent embargats per Hisenda. Segons Esgleas, "el sector està molt estranyat que això s'arribi a criminalitzar fins al punt que s'ha arribat", va assegurar en declaracions a l'emissora gironina. "Crec que som l'únic sector que ha rebut aquesta repressió, com a mínim en conjunt", va dir.

No obstant això, els afectats no renunciaran a la via judicial. La intenció és que presentar diferents rescursos per a cadascuna de les multes davant de diferents jutjats catalans. En el cas que guanyin, com ja s'ha donat en algun cas, tornaran de manera proporcional els diners als armadors.

A final d'octubre del 2005, els pescadors catalans van iniciar una vaga motivada per la pujada del preu del petroli, que juntament amb el baix preu del peix, feia inviable l'activitat pesquera. Les aturades es van centrar en manifestacions de vaixells de pesca als ports de Barcelona i Tarragona. La mobilització es va acabar després d'un acord amb el Ministeri d'Agricultura i Pesca, que tàcitament va acceptar intercedir per no posar multes, però no va ser així.