C.T.B.
Tres agents de la Policia Local de la Bisbal d'Empordà van detenir un home de nacionalitat gambiana, S.C., de 47 anys que tenia una ordre d'arrest d'un jutjat d'Almeria per un delicte de violència de gènere. Arran de la detenció, se li ha afegit el d'atemptat als agents després que se'ls enfrontés amb una arma que s'utilitza a les arts marcials, un nunchaku-són dos pals de fusta units per una cadena-. Un dels policies va patir ferides lleus, segons ha explicat el regidor de Seguretat Ciutadana, Xavier Dilmé. La detenció, que va tenir lloc dimarts passat, va aixecar gran expectació ja que va ser en un lloc molt concorregut com són les Voltes i a tres quarts de cinc de la tarda.
Els agents, dins del dispostiu de seguretat ciutadana de Nadal, Grèvol, van acudir a identificar aquest individu, que tenia un comportament sospitós, segons ha relatat Dilmé. Aleshores, l'home va arrencar a córrer del centre i, a les Voltes, els agents el van poder envoltar. Va ser en aquell instant que l'individu va treure l'arma i va començar a amenaçar els tres agents. Quant els policies s'hi van acostar, l'home s'hi va enfrontar provocant-los ferides lleus. Finalment, els agents el van aconse?guir reduir.
Després, els agents van identificar-lo i van comprovar que des del setembre d'aquest any hi havia una ordre de detenció per delicte de violència de gènere d'un Jutjat Penal de la ciutat andalusa d'Almeria.
Dilmé ha explicat que l'horari i el lloc en què es va produir la detenció va aixecar un gran revolt entre els vianants ja que les Voltes són un espai bastant concorregut a última hora de la tarda, i més si es té en compte que era el darrer dia d'escola abans de les Festes nadalenques.