La partida de personal del consistori de la Bisbal s´apujarà 650.000 euros

L'increment es farà gradualment fins el 2013 i és per regularitzar el sou dels treballadors

 01:49  
L´alcalde Lluís Sais (ERC).
L´alcalde Lluís Sais (ERC). aniol resclosa

LA BISBAL D'EMPORDÀ CARLES TORRAMADÉ Els sous dels treballadors municipals de l'Ajuntament de la Bisbal d'Empordà tindran, finalment, un increment de 650.000 euros per la seva "normalització". L'increment es farà en cinc anys a raó de 130.000 euros per exercici des d'aquest fins el 2013, però els representants polítics i els del comitè d'empresa encara han de determinar l'increment que es produirà per a cada categoria; és a dir, hi haurà places que tindran un increment més important que d'altres, sense descartar que algunes no en pateixin cap -l'Ajuntament de la Bisbal té uns 210 treballadors-. Aquest increment ha d'actualitzar les nòmines de treballadors municipals i, el gener del 2008, va motivar el trencament de l'equip de govern d'Esquerra i CiU -ja refet- perquè els republicans volien aplicar una pujada d'uns dos milions d'euros en dos anys, mentre que la federació nacionalista no ho veia possible per les arques de l'Ajuntament. L'increment s'ha aprovat en ple amb els vots a favor d'ERC, CiU i ICV i l'abstenció del PSC.

Vuit mesos després es va refer el pacte de govern amb el compromís d'encarregar a una empresa externa la realització d'un informe de valorització dels llocs de treball de l'Ajuntament, amb la intenció, com ja havia manifestat l'alcalde i regidor d'Hisenda Lluís Sais, de "normalitzar" els sous, ja que assegurava que n'hi havia que eren excessivament baixos. Doncs bé, vista aquesta proposta, el comitè i l'Ajuntament han acordat que per aconseguir que les nòmines siguin normals, el capítol de Personal s'ha d'incrementar en 650.000 euros per assolir aquest objectiu. La pujada es farà en cinc anys i tant l'import com el període de temps té el consens de l'Ajuntament i el comitè d'empresa. Ara, una comissió entre les dues parts determinarà les puges concretes de cada plaça, cosa que s'hauria d'haver decidit a finals de gener i tindrà caràcter retroactiu per al 2009.

La xifra, com ha posat de relleu el regidor del PSC a l'oposició, Òscar Aparicio, dista molt dels dos milions d'euros d'increment a què es va comprometre fa dos anys. Sais ha respost, en el ple en què s'ha aprovat, que la "conjuntura econòmica és molt diferent" ara del 2007 i ha volgut destacar en aquest sentit "l'exercici de responsabilitat" tant de l'Ajuntament com del comitè d'empresa en tancar l'increment en 650.000 euros.

Per CiU, soci de govern, Xavier Dilmé ha manifestat que es tracta d'un "deute històric" amb els treballadors i que la puja "és raonable i assumible" per l'Ajuntament.

"Dubtes" del PSC

Aparicio, però, ha expressat diferents "dubtes" que li genera aquest acord. El primer, la tramitació, ja que creu que hi manca un informe jurídic del secretari i que l'informe d'intervenció diu que per aconseguir aquests 130.000 euros s'haurà d'apujar l'IBI, contenir la despesa corrent, reduir la plantilla o congelar els sous els pròxims cinc anys. Per Aparicio, aquest increment dels sous pot "hipotecar el futur equip de govern". Sais ha respost que això seria en la situació actual, que pot modificar i que aquestes mesures es poden aplicar per separat o combinades i ha criticat la seva "indefinició" en aquest assumpte per no quedar malament amb ningú.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya