La carretera C-63 que uneix les poblacions de Vidreres i Lloret de Mar és una via amb moltes entrades a urbanitzacions que s'erigexen en revolts i, alhora, s'han convertit en cruïlles molt perilloses, i que han comportant tot tipus d'accidents al llarg dels anys i a més, és considerat un dels punts negres de la xaxa viària de les comarques de Girona. Ara, finalment el Govern ha adjudicat les obres per reordenar els accesos de la C-63 en aquest tram selvatà per un import de 1,1 milions d'euros i posar fi als punts negres d'aquesta via.

A més, es dóna el cas que aquesta reforma de la carretera és molt esperada pel territori, tant per part de veïns com ajuntaments, que han demostrat sovint a través d'accions i fins i tot a través de mocions la necessitat de millorar la seguretat d'aquesta via amb alta sinistralitat.

I és que com assegura el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (Ptop), en un comunicat, l'objectiu d'aquestes obres és millorar la seguretat viària i la fluïdesa de trànsit, d'una carretera que és un punt d'entrada a la Costa Brava i que es col·lapsa durant l'estiu pels vehicles que volen accedir a les urbanitzacions Vidreres i de Lloret de Mar procedents de l'autovia C-35 i de la N-II.

L'adjudicatària dels treballs, segons GISA, és l'empresa Rubau Tarrés SA i els començarà durant el segon trimestre d'aquest any i té un termini de 10 mesos per desenvolupar-los.

En concret, les obres que s'impulsen abasten un tram de 500 metres i consisteixen en la reordenació de tres interseccions que serveixen d'accés a diferents urbanizacions, que són els punts més perillosos a la via, i en concret són les àrees residencials Creu de Lloret, Aiguaviva Park i Lloret Residencial.

Reordenar 3 interseccions

El projecte d'ordenació preveu en la primera intersecció, ubicada a 350 metres del tunel de Monturiol i que dóna accés a la carretera antiga de Vidreres, la incorporació de falques de canvi de velocitat, on ja hi ha un carril central per als girs a l'esquerra.

En el cas del segon accés, que correspon a l'intersecció cap a l'àrea residencial de la Creu de Lloret es preveu la seva eliminació atesa la proximitat dels altres dos, i el trànsit es canalitzarà a través de l'accés següent (Aiguaviva Parc i Lloret Residencial) però, s'hi construirà un carrer de nova construcció, paral·lel a la C-63 i que creuarà la riera de Cabanyes.

L'última intersecció que es reordenarà és l'accés a les urbanitzacions d'Aiguaviva Parc i Lloret Residencial, un punt on s'eixamplarà la carretera per tal de crear un tercer carril que facilitarà els girs a l'esquerra amb més seguretat i a més, s'hi incorporaran falques de canvi de velocitat. D'altra banda, a tocar del tronc central de la carretera es farà una petita rotonda, de 25 metres de diàmetre exterior, per així poder dirigir el trànsit en els diferents vials de la urbanització i cap al nou carrer. Per aconseguir aquest accés es farà un calaix de formigó que permetrà creuar la riera de Cabanyes.