El sector turístic gironí participa a Fitur 2010 -que comença demà a Madrid- amb dos espais integrats dins l'estand de Catalunya per promocionar i difondre l'oferta turística global de la Costa Brava i el Pirineu de Girona. A més, el Patronat de Turisme va informar ahir que per donar continuïtat als actes del Centenari de la Costa Brava, dins aquesta 30a edició de Fitur es presentarà com a novetat el tour gastronòmic de la Costa Brava, oferint degustacions de productes gastronòmics maridats amb tastos de cervesa San Miguel, empresa patrocinadora del Centenari.

Del 20 al 24 de gener FITUR, Feria Internacional de Turismo de Madrid, celebra la seva trentena edició amb la participació de 13.000 expositors entre empreses, entitats, destinacions i proveïdors de serveis turístics procedents de 170 països entre els quals es troben les destinacions Costa Brava i Pirineu de Girona.

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona, representant el conjunt de les destinacions turístiques gironines, hi serà present amb dos espais destacats dins l'estand de Catalunya. L'espai Costa Brava, de 121m2, compta amb la participació, a més del Patronat de Turisme, dels municipis de Castell-Platja d'Aro i Roses. Els municipis de Lloret de Mar i Blanes ocuparan un espai propi diferenciat dins la zona Costa Brava. En aquest mateix emplaçament se situarà l'àrea de degustacions de productes gastronòmics, els tastos de cervesa i altres productes de la zona.

Per la seva banda, l'espai Pirineus, de 30m2, integrarà la marca Pirineu de Girona i els municipis de Puigcerdà i Vall d'en Bas, el Consell Comarcal de la Cerdanya i les estacions d'esquí i de muntanya La Molina i Vall de Núria, a més d'altres marques turístiques catalanes que integren Pirineus.

Segons van els representants del Patronat, des d'ambdós espais s'oferirà material informatiu i promocional sobre l'oferta turística de la zona, així com de productes com cultura, salut i bellesa, golf, vies verdes, senderisme, turisme nàutic, gastronomia, esquí, etc, i documentació específica adreçada a professionals del sector turístic que desitgin obtenir informació més concreta sobre serveis i empreses de les comarques gironines amb qui establir contacte i comercialitzar productes.