La producció d´oli arribarà als 750.000 litres i el 40% seran de la DO Empordà

Serà una quantitat menor que la de l'any passat i obtindran un 5% menys de rendiment

 
Aquest cap de setmana s´ha celebrat la Fira de l´Oli a Espolla.
Aquest cap de setmana s´ha celebrat la Fira de l´Oli a Espolla.  aniol resclosa
 NOTÍCIES RELACIONADES

FIGUERES | G.T.
Les comarques gironines produiran uns 750.000 litres d'oli durant la campanya d'enguany, que s'acabarà a final de mes, dels quals el 40% seran provinents de la Denominació d'Origen (DO) Empordà, que fa dos anys que es comercialitza. Així ho ha explicat el president de l'ens, Simó Casanovas, que ha dit que la producció serà de molta qualitat perquè les condicions han estat "òptimes", però que el rediment serà un 5% més baix que l'any passat. La temporada anterior se'n van produir uns 800.000 litres.
La DO Empordà inclou un miler de productors de l'Alt i el Baix Empordà, amb una superfície de cultiu d'unes 3.000 hectàrees, que representen el 80% de la superficie total de la demarcació gironina. La denominació es va constituir en un acte públic al castell de Sant Ferran a principi del mes de desembre de 2008.
Els seus integrants van anunciar, aleshores, que a partir de la setmana següent iniciarien la seva comercialització arreu del món. Tot i que el passat mes d'octubre, quan es va iniciar la campanya de recollida de l'oliva, Casanovas va anunciar que s'esperava que la producció arribés a uns 600.000 litres d'oli, ha explicat que, finalment, s'arribarà als 750.000, un 40% dels quals seran de productors de la DO Empordà.
Casanovas assegura que es tracta d'una bona producció, ja que les condicions han estat bones i les olives s'han collit al "seu punt". I és que, segons diu, en general ha fet bon temps, excepte durant aquest mes de gener, i tot i que se n'han recollit gairebé els mateixos quilos, el rendiment del producte serà un 5% menor que el de l'any passat, en el qual es van produir uns 800.000 litres d'oli. Amb tot, preveu que es tractarà d'una bona anyada, encara que l'estiu hagi estat poc plujós.
Casanovas explica que enguany han comptat amb l'adhesió de més trulls i elaboradors. I és que, quan es va anunciar la seva constitució, comptava amb uns 600 productors adherits, mentre que ara són quasi un miler. La denominació s'elabora, tal i com van anunciar durant la seva constitució, en un 80% amb varietats d'aquestes terres -argudell, corivell, verdal i arbequina- i en un màxim d'un 20% d'altres de la comarca.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya