X.VALERI
El Jutjat Contenciós Administratiu número 2 de Girona ha acceptat en part la demanda dels veïns del carrer Ramon d'Urg. De la totalitat del contenciós, el jutjat ha estimat la referent al cost de les obres fetes al clavegueram per la recollida per separat de les aigües pluvials. La sentència considera que l'import de les obres de clavegueram s'haurà de treure del cost de l'obra sobre la qual s'aplica el percentatge fixat per calcular la base de les contribucions i en conseqüència, de les liquidacions aprovades per l'acord recorregut pels veïns. La sentència considera que l'import de les millores a la xarxa de sanejament s'ha de separar de les contribucions. El text argumenta que es tracta d'una obra pensanda per separar les aigües pluvials de les aigües brutes. Així, el jutjat preveu una disminució de la quantitat d'aigües brutes que aniran a la depuradora. Per tant, el document determina un interès general que impedeix que el cost d'aquesta part de l'obra recaigui en els propietaris.
La resta d'arguments presentats per la part demandant han estat desestimats pel jutjat. Així, el tribunal ha considerat que les bases i els percentatges imposats per l'Ajuntament són correctes. El text jurídic exposa que la base imposable de les contribucions especials està constituïda fins a un màxim del 90% del cost total de les obres. El text puntualitza que en el cas la base no arriba ni a la meitat del que està legalment previst.
Els veïns van presentar el recurs contenciós administratiu contra l'acord de ple del 21 d'agost del 2006. En aquesta sessió es va desestimar un recurs de reposició dels veïns contra l'acord d'imposició i ordenació de contribucions especials per a les obres de transformació de l carrer Ramon Urg.
La sentència estipula que les parts podran interposar recurs d'apel·lació en el termini de 15 dies a partir de la data de notificació. El document exposa que la sentència és ferma pels demandants, als quals l'Ajuntament reclama contribucions especials per un import superior als 18.000 euros.
El grup municipal d'ERC a l'oposició ha acusat l'alcalde, Ramon Roqué (PSC), d'amagar la sentència. Roqué ha indicat que la sentència va arribar a l'Ajuntament el 29 de gener i als veïns uns dies més tard i que en conseqüència no hi té responsabilitat. Les contribucions van ser posades durant el mandat de Carles Bassaganya (ERC). Època en què Roqué estava a l'oposició.