Pare Pelegrí

Tossa renova la promesa a Sant Sebastià complint el Vot del Poble

La consellera Geli i el diputat Oriol Pujol no van rebre el Pelegrí tot i haver estat convidats

 09:48  
L´arribada del Pare Pelegrí és un gran esdeveniment per a Tossa de Mar.
L´arribada del Pare Pelegrí és un gran esdeveniment per a Tossa de Mar.  carles colomer

TOSSA DE MAR | MARTÍ SANTIAGO Tenía els ulls fixats en Tossa, com recuperant la imatge que va deixar enrere en beneir els fidels a Terra Negra quan mirava al mar, el Pare Pelegrí Jordi Soler Capdevila quan va entrar a la vila acompanyat de tots els devots. Amb solemnial silenci, la processó, encapçalada com sempre per les dones, avançava amb pas ferm -mecànicament assimilat després del tragí de 80 quilòmetres- en direcció a l'antic Hospital de Sant Miquel, on van ser rebuts pel síndic i la resta d'autoritats.

Acte seguit, la campana de l'antic hospital es comunicava amb l'ermita del Socors i l'església de Sant Vicenç igual que si es tractés d'un telègraf acústic, per transmetre el repic que anuncia al poble l'arribada del Pare Pelegrí.

A l'església de Sant Vicenç, els presents, que durant dos dies han estat expectants a la marxa del Pelegrí, surten en processó també cap a l'ermita dels Socors, on es trobaran amb els pelegrins, i d'aquesta manera els qui han estat a l'aguait i els que han caminat fins a Santa Coloma i han tornat s'uniran en una sola comitiva reconeixent-se fraternalment devots de Sant Sebastià i satisfets que el Pare Pelegrí hagi renovat el Vot del Poble, mantenint inalterable la tradició.

Als Socors, Soler Capdevila, després de resar uns Misteris del Rosari amb tots els fidels i quedar a l'espera d'aquella part del poble que no l'ha acompanyat però ha estat esperant-lo amb ànsia, va donar compte al síndic dels certificats del compliment del Vot que van ser lliurats pel rector de Santa Coloma i l'Ajuntament de la població. Pel que fa a aquest darrer, mostra el maridatge civico-religiós del pelegrinatge.

Efectuades les comprovacions, el síndic pregona les esperades paraules "s'ha complert el vot". El poble, amb una emoció continguda pel silenci escrupolosament mantingut fins al moment, entonava emocionat la Cançó dels Pelegrins, cantada des de fa tres generacions i possiblement la part del pelegrinatge més moderna. Posteriorment, el tavernacle amb la imatge de Sant Sebastià -El Miracle- testimonia des de l'ermita com el poble s'ha mantingut fidel.

Acte seguit, la processó es va dirigir a l'església de Sant Vicenç, mentre els festers amb les teies enceses elevats a la muralla il·luminaven els pelegrins com si fossin un banc de peixos sota la llum dels vaixells que pesquen a l'encesa. Com sempre, en primer terme les dones descalces, els pelegrins descalçats després i flaquejats tots ells pels pelegrins calçats que porten atxes enceses que regalimen cera blanca com si fossin les llàgrimes del màrtir assagetat.

Arribats a l'església de Sant Vicenç, té lloc la cloenda de la prometença quan, en arribar la processó, els pelegrins i la multitud congregada omplen les bancades per escoltar les paraules del rector, Joan Carreres i Pera, que els donarà la benvinguda recodant-los que una vegada més Tossa ha complert el Vot promès fa sis centúries a Sant Sebastià. En acabar, es canten els vots de Sant Vicenç i la plaça de l'Església s'omple de gatzara. D'aquesta manera, la promesa s'ha complert fins a l'any que ve, en el qual tot el procés es tornarà a repetir.

A l'arribada del Pelegrí hi estaven convidats la consellera de Sanitat, Marina Geli, i el diputat de CiU Oriol Pujol. Cap dels dos va venir, però sí que hi van ser presents alguns alcaldes de la Selva, com els de Sils, Videres, Caldes de ?Malavella i Lloret.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya