FIGUERES | G.T
El centre de formació integrat que Figueres projecta a la zona del recinte Firal tindrà, en la seva primera fase, viver d'empreses, hotel, restaurant, comerços i sales de convencions. El consistori, que ha inclòs la iniciativa dins el nou Pla Zapatero, hi preveu una inversió d'1.958.642,99 euros en un espai que es farà en dues fases i que suplirà la manca de lloc per dur a terme fires i congressos que pateix la capital altempordanesa.
Fomentar la formació i promocionar econòmicament la ciutat. Aquests són els principals objectiu del nou centre que es construirà en aquest espai de la ciutat. L'edifici tindrà dues parts. La primera, que s'ha de començar aquest mateix any, servirà per acollir l'Escola d'Idiomes, actualment a la Fundació Clerch i Nicolau, amb les oficines de l'espai, biblioteca, sala de professors i nou aules de 50 metres quadrats cadascuna. El consistori espera poder inaugurar al setembre del 2011.
Pel que fa a la segona fase, prevista a partir del 2012, es preveu la construcció d'una part adjacent amb planta subterrània, planta baixa i primer pis, que s'acabaran vinculant. Allà és on es preveu que l'espai es converteixi en un complex amb hotel, restaurant i alguns comerços, recinte firal i sales de congressos, i s'hi incorporin deu aules més. A la planta baixa s'hi ubicarà la recepció, la sala de reunions, despatxos, biblioteca i espai d'administració.
L'equip de govern figuerenc espera que aquest espai es converteixi en un equipament de referència a la capital altempordanesa per oferir nous espais formatius però, alhora, de promoció econòmica.
De fet, l'anterior alcalde, Joan Armangué, ja havia posat la primera pedra de l'espai per fer-hi un palau de congressos.