PALAFRUGELL | C.TORRAMADÉ
L'arquitecte director d'una obra que a finals de 2008 es va enfonsar en part a sobre d'una vivenda a Palafrugell ha recorregut al jutjat contenciós administratiu la sanció de 5.000 euros que li va imposar l'Ajuntament. Ara, l'Ajuntament ha comunicat a través del Butlletí Oficial de la Província als altres sancionats que tenen l'opció d'afegir-se a aquest recurs.
Des del 19 de desembre de 2008 cueja aquest tema a l'Ajuntament palafrugellenc. Aquell dia, una paret d'uns 18 metres quadrats es va desplomar sobre la casa del número 27 del carrer Torretes. La paret era d'una obra que feia un any que estava aturada i, segons els tècnics municipals, no complia amb el deure de tenir-la en condicions de seguretat. La propietària de la casa, a més, va haver de viure més de dos mesos fora de casa per culpa dels desperfectes.
L'Ajuntament va obrir expedient i va sancionar amb 8.000 euros l'arquitecte tècnic i la societat Metropolitana de Contrataciones SL, com a empresa constructora. L'arquitecte director i Fincas e Inmuebles del Alt Empordà SL -promotora de la llicència d'obres- van rebre una sanció de 5.000 euros cadascun.
El fet és que aquest darrer arquitecte ha portat el cas al contenciós administratiu després que l'Ajuntament li desestimés el recurs de reposició.
D'altra banda, el BOP d'ahir també feia tres notificacions a les responsables de tres obres més. En una d'ells requereix a la constructora de does edificis de pisos al carrer Genís i Sagrera 18 i al Plans, 13, que, atès que les obres estan aturades, retirin les tanques que ocupen la via pública i restitueix les voreres. Les altres dues notificacions són per declarar la caducitat de dues llicències d'obres que es van concedir el gener i l'abril del 2007 al carrer Torrent i al carrer Palamós que encara no s'han executat.