Ustec es torna a plantejar convocar mobilitzacions contra Educació

El sindicat no està satisfet amb les negociacions perquè no es vol eliminar el terç de jornada

 
El portaveu gironí i la secretària general d´Ustec·STEs, la setmana passada.
El portaveu gironí i la secretària general d´Ustec·STEs, la setmana passada. aniol resclosa

GIRONA | PILI TURON
L'oasi que sindicats i Departament d'Educació comparteixen des de fa dues setmanes podria trencar-se els propers dies, ja que Ustec·STEs contempla la possibilitat de recuperar la idea de convocar mobilitzacions contra la política de la Conselleria. Entre les seves raons hi ha la negativa d'Educació a eliminar les substitucions d'un terç de jornada o que el professorat substitut prengui possessió del seu lloc de feina el mateix dia que és nomenat.
La decisió d'organitzar una vaga dels professionals de l'ensenyament va quedar congelada el 20 de gener, després d'una reunió del Departament d'Educació amb els sindicats presents a la mesa de negociació: Ustec·STEs, CCOO, FETE-UGT i Aspepc.SPS. En aquesta trobada, sol·licitada el dia abans per la Conselleria, es va establir un calendari de reunions de treball que s'havia de mantenir almenys fins al 19 de febrer. Ara, però, la primera d'aquestes formacions sindicals avisa en el seu últim full informatiu que "si la setmana vinent el procés de negociació es manté en la mateixa línia dilatòria ens plantejarem reprendre el calendari de mobilitzacions".

Els canvis
Els sindicats van acordar aparcar les actituds bel·ligerants satisfets per la voluntat dialogant mostrada pel Departament. En aquella trobada mantinguda al gener, els interlocutors d'Educació van mostrar la disposició de la Conselleria a obrir les portes perquè els centres que vulguin puguin continuar fent la jornada intensiva al juny, encara que l'ordre del nou calendari escolar no la contempli -es regularia en un protocol inclòs a les instruccions de l'inici del curs-, i a augmentar la freqüència dels nomenaments de professorat per cobrir baixes.
Respecte a aquest últim punt, Ustec·STEs celebra que es passin a fer tres dies en comptes de dos, però continuen reclamant que es duguin a terme cada dia. L'augment de freqüència dels nomenaments començarà dilluns vinent, 8 de febrer; de manera que, en el que queda de curs, aquests actes es faran els dilluns, els dimecres i els divendres -fins ara només es feien aquests dos últims dies.
Un dels principals motius de queixa del sindicat té a veure amb els nomenaments i les substitucions que se'n deriven, ja que demanen que els docents prenguin posessió del seu lloc de feina el mateix dia que se'ls adjudica la plaça -tal com es feia fins aquest curs- i no l'endemà. En opinió d'Ustec·STEs, d'aquesta manera Educació el que vol és "evitar el cobrament d'un dia més i dels caps de setmana al personal substitut".
Entre les raons d'aquesta formació contra la Conselleria també hi ha la seva negativa d'eliminar les substitucions d'un terç de jornada, fent que els nomenaments tornin a ser per contractes de mitja jornada o de sencera.
Els propers dies caldrà veure com evolucionen les negociacions entre sindicats i departament per saber si aquest curs hi haurà vaga o no.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya