BANYOLES | DDG
L'Ajuntament de Banyoles ha demanat un crèdit per un import total de 3 milions d'euros per poder fer front a les despeses més immediates del consistori municipal. La situació de crisi econòmica i alguns pagaments de la Generalitat i el Ministeri que s'han retrassat, han complicat els primers mesos de manteniment de les arques municipals.
Les operacions de tresoria tenen com a objectiu atendre a curt termini les necessitats transitòries de liquidat del consistori, segons informava ahir Ràdio Banyoles. Per tal de poder fer efectius aquests pagaments previstos l'Ajuntament ha demanat a la Caixa un crèdit de 3 milions d'euros amb un termini d'un any. Les condicions aplicades en aquest cas concret són d'un 0% de comissió d'obertura i un interés variable de l'euríbor més un 1,25%.
Segons va declarar a la ràdio municipal, l'alcalde, Miquel Noguer, la recaptació d'ingressos es produeix, sovint, a un ritme diferent del que ho fan les despeses, fet que els ha obligat a tramitar aquest acord bancari. A més, cal tenir en compte que a aquest fet, cal sumar-hi la situació econòmica difícil que viu tot el país, així com l'enderrariment d'ingressos provinents de la Generalitat i del Ministeri. Aquesta entrada de diners pendents corresponen a subvencions catalanes i a un import del 30% final del Pla Zapatero que no s'ha fet efectiu.
Noguer va puntualitzar que l'ajuda es concentrarà bàsicament per afrontar aquests primers mesos de l'any, ja que al mes de maig el consistori cobrarà la primera factura dels impostos municipals, que suposaran una entrada de capital de 6 milions d'euros.
La votació d'aquest acord es va aprovar al ple de febrer amb l'acceptació per part dels membres de l'equip de Govern (CiU i PSC) i amb l'excepció de Noguer, que va haver d'abstenir-se per ser membre del consell assessor de l'entitat bancària. L'oposició, ERC i ICV, també van abstenir-se en la votació.
L'any passat, Banyoles també va haver de demanar un crèdit per valor de 2 milions d'euros, sol·licitud que havia deixat de ?contemplar-se des de la venda de l'escorxador l'any 2006. Tal com va recordar Noguer, l'ingrés de 5 milions d'euros va permetre resistir 6 anys.