El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, estima que l'any 2013 podria ser una realitat la segona estació ferroviària de Torelló, que servirà per donar servei a la Garrotxa. Pendent que abans de l'estiu es disposi d'un primer avantprojecte, la futura estació de la línia estarà situada en uns terrenys propers al polígon de Mas d'En Bigues, a no més de 500 metres de l'Eix Vic-Olot. L'estació intermodal tindrà un cost estimat d'uns 9 milions d'euros. Nadal es va reunir amb els alcaldes de Torelló, Miquel Franch (PSC) i Lluís Sacrest (PSC,) per parlar del projecte que es deslliga del desdoblament fins a Torelló de la línia Barcelona-Puigcerdà.

Manel Nadal considera que el projecte cal deslligar-lo del desdoblament perquè aquesta estació és necessària ara i no d'aquí a deu anys. En aquest sentit, dóna per fet que entrarà en servei abans que el tram entre Vic i Ripoll de la línia estigui desdoblat, perquè admet que el desdoblament fins a Vic, del que ADIF ha fet l'estudi informatiu, serà una obra de cinc o sis anys, perquè entre les seves complexitats hi ha la construcció d'un túnel d'entre 4 i 5 quilometres.

L'avantprojecte contempla una estació intermodal on confluiran els trens de la línia, els cotxes dels passatgers del tren (especialment els procedents de la Garrotxa) i els autobusos, especialment pel servei regular des de la Garrotxa. El projecte contempla un aparcament de més de 200 places destinades a aquest parc mòbil de vehicles.

El projecte, va afirmar Nadal, s'ha estudiat amb Olot i Torelló. Les converses i treballs determinen, segons el secretari de Mobilitat, que el projecte és viable en aspectes com l'econòmic, la ubicació i el benefici social. "Té tot el sentit del món", va assegurar Nadal, tot afegint que més enllà del servei que donarà a la Garrotxa servirà, en primer lloc, a Torelló, que passaria a tenir dues estacions.

Estació necessària

L'alcalde d'Olot i l'alcalde de Torelló han insistit molt en la necessitat d'aquesta segona estació. Lluís Sacrest assegura que d'aquesta manera la capital garrotxina podrà arribar a disposar d'un servei de tren pròxim perquè és de les poques capitals de comarca que no disposa d'aquest tipus de transport públic.

L'estació quedaria a uns 20 minuts de la Garrotxa i seria la comunicació per tren més ràpida, especialment amb Barcelona. Per això Olot li dóna suport.