El president de la Cambra de Comerç, Domènec Espadalé, considera que els retards i les aturades de les obres a la N-II beneficien els interesos del Ministeri de Foment. "Ja li va bé que estiguin aturades a la N-II perquè així no han de pagar", va dir. I més tenint en compte ara l'anunciada retallada pressupostària en infraestructures anunciada pel ministre José Blanco a causa de la crisi econòmica.

Davant d'aquesta situació, i amb temor que el projecte quedi apartat de les prioritats del Ministeri, Espadalé va fer una crida a polítics i institucions fer un front comú per presionar a l'Estat. El president de la Cambra de Comerç considera que la N-II i l'eix mediterrani són dues infraestructures "prioritàries" per Girona però que, d'altra banda, també beneficien els interessos de la resta de l'Estat.

Per tant, l'esperança passa perquè aquestes retallades no acabin afectant al projecte de desdoblament de la N-II entre Maçanet de la Selva i la Jonquera. Un projecte que sí sembla anar sobre els terminis pactats és l'AP-7. Un projecte al que la Cambra de Comerç tampoc li treu l'ull de sobre.

El temor d'Espadalé és que amb l'autopista ampliada la N-II es continuï retardant. Una situació que va qualificar de "perillosa", tot i que es va mostrar "optimista" perquè no acabi sent així. Respecte el projecte d'ampliació de lAP-7, el president va comentar que l'obra estarà enllestida el 2011. Un data que ja tenia prevista la concessionària encarregada d'explotar la infraestructura viària, Acesa.

El que sí que va avançar, segons ha pogut saber Domènec Espadalé, és que l'adjudicació del tram entre Fornells Vilademuls es farà aquest mes de febrer. Un tram que s'articula com la gran circumval·lació de l'àrea urbana de Girona i que tindra quatre carrils en cada sentit. Un més que la resta de trams que ja estan en obres. Des de la Cambra, doncs, van deixar clar que el missatge que transmetran durant el proper mandat serà "exigir, exigir i exigir" i "si s'ha de ser més crític, ho serem", va recalcar. Els empresaris han demanat de forma urgent una entrevista amb el ministre José Blanco però encara no se'ls ha donat hora.

França també desdobla

D'altra banda, segons apuntava en l'edició de dijous L'Indepéndant els tres carrils de l'autopista no s'acabaran a la frontera amb frança, ja que la seva continuació per territori francés, l'A9, també s'ampliarà a tres carrils