El Ministeri de Foment està buscant sortides per desencallar les obres del desdoblament de la N-II, la futura A-2, a les comarques gironines i un dels punts que urgeix solució és el seu finançament i més en la situació de crisi econòmica que està travessant tant el Govern espanyol com l'Estat.

Una de les possibilitats que està estudiant per subsanar el tema del finançament de les grans infraestructures és que hi participi la inversió privada. El com i en quina quantitat encara és una incognita si bé ja hi ha fonts que apunten que podria ser a través d'un peatge a l'ombra. Un mecanisme que utilitza la Generalitat en les seves grans infrastructures i en què Foment s'hauria emmirallat, i que consisteix en què una empresa concursa, fa l'obra pagant-la i l'Estat cobra a tant pel cotxe que hi passa i ho dóna a la constructora. Tot i això, també s'apunta que podria ser que no fos a tant per cotxe, sinó un cànon anual que l'Estat pagaria a l'empresa.

Totes les incògnites sobre el finançament de la N-II es desvel·laran el mes de març, quan el ministre de Foment José Blanco explicarà el Pla de col·laboració pública-privada d'infraestructures, que entre d'altres inclou aquesta mesura per solucionar el finançament. Tot i això, Blanco ja ha apuntat en alguna ocasió, com aporta el rotatiu Expansión, que té la intenció de donar suport al finançament de projectes de col·laboració pública-privada per així compensar la reducció pressupostària que preveu el Consell de Ministres en el seu Programa d'Estabilitat 2010-2013, que ha de tenir en una de les seves principals mesures, una política d'avals públics. I és que aquest pla, segons el ministre Blanco, permetrà mobilizar els recursos i així "anticipar la sortida de la crisi i generar i salvar llocs de treball", va assegurar el ministre en un ple de control del Govern al Congrés fa pocs dies.

El desdoblament a Girona de la N-II per convertir-la en autovia es troba actualment en execució només al tram que va de Medinyà fins a Orriols i en canvi, a la comarca de la Selva on hi ha tres trams per executar dos d'ells es troben aturats per problemes amb les empreses que els duien a terme.

En el tram de Maçanet de la Selva fins a Sils la concessionaràia Copcisa va deixar les obres a mig fer perquè es va encarir el projecte i el de Caldes fins a Sils, en canvi, l'empresa va fer concurs de creditors. El tercer tram selvatà també endarrerit i que no està adjudicat és el que va de Tordera fins a Maçanet de la Selva i tot sembla indicar que fins que no hi hagi pressupost, no es tirarà endavant.