El representant de Ryanair reconeix que la implantació a Barcelona pot perjudicar l'aeroport de Girona... depenent de les negociacions

Quantes rutes pot arribar a tenir Ryanair a Girona amb l'actual aeroport?

L'ideal seria mantenir el nivell actual i després ampliar-lo a Barcelona. Però la realitat és que si l'objectiu d'anar a Barcelona reeixís, podria tenir un impacte negatiu per a les rutes de Girona.

Li volia preguntar per noves rutes des de Girona, però ja m'ha deixat clar que d'això res...

No sé, nosaltres voldríem mantenir el mateix nivell a Girona, amb una cinquantena de rutes, que penso que suposen un gran potencial per a aquesta ciutat. Però ja veurem si això és possible si treballem també a Barcelona, tot depèn d'això.

Això de Barcelona ho consideren ja un fet i per tant a Girona hem de preocupar-nos?

Repeteixo que el nostre objectiu és que no tingui un impacte negatiu a Girona; això és el que ens agradaria. Tot dependrà de les negociacions que mantenim amb les diputacions de Barcelona i de Girona.

Costa de creure que Ryanair assumeixi rutes duplicades a 100 quilòmetres, com per exemple Girona-París i Barcelona-París.

Pot haver-hi rutes duplicades, però això significaria haver de treballar molt més per crear la demanda que utilitzi aquests vols. Els governs locals hauran de treballar per poder fer-ho factible.

Però molts dels usuaris de Ryanir a Girona vénen de Barcelona, aleshores ja no vindrien i les rutes gironines tindrien menys ocupació. Serien eliminades?

Si nosaltres tenim el compromís de les administracions autonòmiques i locals, seguirà essent assumible.