La major part de consultes que va rebre en tot l'any passat l'oficina d'informació que té a l'aeroport de Girona el Patronat de Turisme Costa Brava Girona van ser referents a la ciutat de Barcelona. De les 242.364 consultes, un 38% tenien a veure amb la ciutat de Barcelona, un 34% amb les comarques gironines, i un 28% amb la resta de Catalunya, segons va explicar la directora del Patronat, Dolors Batallé, en la seva intervenció en les Jornades sobre Aeroports Regionals que van finalitzar ahir, organitzades per la Diputació de Girona.

No deixa de ser curiós que l'oficina informativa del patronat que té com a objectiu promoure el turisme a Girona rebi sobretot consultes sobre Barcelona, però la dada no fa més que confirmar que la majoria de viatgers que arriben a l'aeroport de Girona (el 55% segons un estudi de 2007) tenen Barcelona com a destinació. D'aquí surt la preocupació que desperta que Ryanair tingui intenció d'operar des de l'aeroport barceloní.

De tota manera, Batallé va ressaltar que "mantenir l'actual flux turístic, amb o sense Ryanair a Barcelona, és el compromís que s'han marcat tant la companyia aèria com el propi Patronat".

Implicació de la Diputació

Joan Pluma, vicepresident de la Diputació de Girona i diputat de Promoció Econòmica i Noves Tecnologies, va participar també en la jornada de clausura anunciant la voluntat de la Diputació de "passar de donar suport a implicar-se activament en política comercial i de desenvolupament de l'aeroport", cosa que permetria "afrontar la crisi econòmica amb més recursos".

Pluma va afegir que els darrers estudis demostren que ha augmentat el nombre de passatgers que viatgen a l'aeroport per motius d'estudis i negocis. "Un fet positiu al qual s'afegeix també l'expansió de la Universitat de Girona mitjançant el Parc Científic i Tecnològic que promou la transferència de coneixements, va explicar.

El president de la Diputació, Enric Vilert, present també en la jornada de clausura, va tornar a reivindicar la gestió de l'aeroport des de Girona. Vilert va agrair al centenar de participants de les Jornades la feina feta i va remarcar que és necessari per a les comarques de Girona "que l'aeroport de Vilobí pugui ser gestionat en un futur pròxim des del territori".

Una mica abans, en la darrera taula rodona, l'economista Germà Bel també destacava que "un aeroport com el de Girona amb més de 3 milions de passatgers anuals ha de poder autogestionar-se per no perdre eficiència".