Centenars de gironins afectats pel temporal han passat ja per les oficines de reclamacions que molts ajuntaments i consells comarcals han habilitat per facilitar als ciutadans la feixuga tasca de reclamar a les companyies elèctriques compensacions per tot el que han perdut en estar fins a una setmana sense llum. La majoria han perdut tot el menjar que tenien a neveres i congeladors, a d'altres també se'ls ha fet malbé algun electrodomèstic i la pitjor part se l'han endut els empresaris que no han obert els negocis. Alguns ajuntaments només informen els veïns i els ajuden a omplir formularis, d'altres, com Platja d'Aro, fins i tot s'encarreguen de fer arribar les reclamacions a la mateixa companyia.

Molts ajuntaments gironins van començar ja la setmana passada a obrir les seves dependències municipals -ja sigui el propi edifici del consistori o l'oficina de turisme, per exemple- per atendre les peticions dels seus veïns que volien saber com reclamar a les seves companyies elèctriques les pèrdues que el fet d'estar sense llum els estava ocasionant.

Els ajuntaments i consells comarcals no han dubtat en posar-se al costat dels seus veïns perquè tothom pugui reclamar. Per això, han redactat formularis tipus on els ciutadans, de manera senzilla, poden explicar quantes hores han estat sense subministrament elèctric i el valor econòmic d'allò que han perdut, com el menjar de la nevera i el congelador. Els ciutadans també poden explicar quins serveis no han pogut fer servir i tenen l'opció d'aportar factures i fotografies d'allò malmès.