PLATJA D'ARO | CARLES TORRAMADÉ
Les multes que requereixen tramitació de la zona blava del municipi de Castell-Platja d'Aro no s'han cobrat mai, ni es cobren ni es cobraran en els pròxims mesos. Malgrat que s'imposaven i hi ha l'opció d'anul·lar-les pagant un determinat import a la màquina, mai s'han tramitat, és a dir, que si un conductor es trobava una sanció per no haver pagat la zona blava, si no l'ha abonat posteriorment no ha passat res ja que no s'ha tramitat. Així ho afirma la darrera entrada en el bloc del grup municipal del PSC -que assumeix l'alcaldia i, entre d'altres coses, la zona blava-: "L'actual plica que té l'Ajuntament amb l'empresa concessionària de la gestió de la zona blava no permet la tramitació de denúncies". Unes denúncies que, com matisa el bloc socialista, s'han de diferenciar de les que imposa la Policia Local per aparcar malament, que sí que es tramiten. L'Ajuntament percep un fix anual de la concessionària, que té els beneficis de la gent que paga el tiquet o la sanció a la màquina.
Com s'explica en l'entrada al bloc del PSC, el grup municipal ha decidit fer pública aquesta informació arran d'un rumor que s'estenia pel municipi, segons el qual l'equip de govern havia arribat a un acord amb el Consell Comarcal del Baix Empordà per tramitar les denúncies que sí haurien d'arribar a l'infractor. Un fet "totalment fals" ja que no es poden tramitar d'acord amb el contracte de l'Ajuntament i la concessionària -signat fa uns quatre anys- . Ara, queda un any de contracte i aleshores se celebrarà un nou concurs en què es poden mantenir les condicions actuals o canviar per cobrar a tothom, només als no empadronats o altres opcions.
Fa molts anys que molts municipis del Baix Empordà i les comarques gironines tenen la modalitat de zona blava d'aparcament en alguns carrers de les seves viles. És cert que durant molts anys les sancions no es tramitaven i els únics ingressos depenien de la bona fe de la gent que pagava pensant amb la possible multa, quan no es tramitava. Des de fa un parell d'anys, ajuntaments com el de Torroella de Montgrí i la Bisbal d'Empordà sí que les tramiten a través d'altres ens, com el Consell Comarcal.