Més de 660 treballadors de diferents àmbits del sector serveis s'han format a través d'algun dels 69 cursos del Programa Orientat a la Formació Integral de Treballadors (Profit) que s'han portat a terme els últims dos anys a Girona. El vicepresident del Govern, Josep-Lluís Carod-Rovira, el conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, i al consellera d'Acció Social i Ciutadania,van fer ahir balanç i van destacar"l'encert" del programa, que "fa diana" en un "sector estratègic" per al Govern.

Els destinataris dels cursos Profit són les persones que no tenen una formació específica en les tècniques de l'ofici o bé han de millorar-la i que no tenen un coneixement suficient del català per poder atendre el client. Per pal·liar el dèficit, s'han fet cursos Profit en el sector de la restauració, l'hoteleria, la fleca i la pastisseria, i la moda i els complements. A partir d'abril està previst ampliar l'oferta al col·lectiu de caixers del sector de distribució comercial.

Carod-Rovira va remarcar que "el català no només és una llengua d'emocions, d'història, de records o de cultura, sinó també una llengua de servei, útil, de negocis, de proximitat en l'atenció al públic. No és possible un servei de qualitat i de proximitat sense un coneixement bàsic de la llengua catalana". El vicepresident va demanar "un canvi d'actitud de la societat catalana cap a les persones vingudes de fora per quedar-se aquí", perquè "el respecte als drets lingüístics és un viatge d'anada i tornada, no es tracta només que qui hi ha al darrere del taulell respecti els drets lingüístics del client, sinó que el client respongui amb el mateix respecte".

Per la seva part, el conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, va explicat que el programa Profit "ha permès formar prop de 2.500 persones de diferents àmbits del sector serveis -a tot Catalunya-, afavorint la comunicació amb els clients, millorant, alhora, la qualitat del servei i també afavorint la integració i l'ús social de la llengua".