Lloret de Mar fa una aposta per les noves tecnologies per gestionar el trànsit i engega una remodelació total del passeig i la zona central del municipi amb set projectes diferents. Amb la iniciativa, el consistori pretén reduir i pacificar el trànsit, prioritzar el vianant i revaloritzar el front marítim i la zona comercial, segons va explicar l'alcalde. Les millores en la mobilitat, a més, potenciaran l'avinguda de Tossa, que esdevindrà la gran artèria de Lloret.

Un dels principals projectes que s'impulsaran serà la remodelació del passeig Marítim, que passarà a ser de sentit únic. El carril per als vehicles, que s'esfaltarà de nou, tindrà quatre metres d'amplada i serà en direcció a Fenals. I la velocitat màxima a què es podrà circular serà de 30 quilòmetres per hora. A més, s'ampliarà la vorera de la banda de muntanya fins arribar als dos metres i es crearà un carril per fer l'esport a la part de la platja de dos metres i mig separat del dels vehicles per unes bandes de cautxú. Es mantidran la majoria dels aparcaments de zona blava i també les zones de càrrega i descàrrega. Per altra banda, augmentaran les parades de bus, tant urbà com discrecional, al llarg del passeig, en especial a la zona del Museu del Mar i l'extrem nord es farà una rotonda, que permetrà que els autobusos puguin girar.

A banda dels canvis al passeig, el Pla de Mobilitat, que es va presentar ahir, pretén apostar per les noves tecnologies per gestionar el trànsit. La columna vertebral del pla és la creació del Centre de control del trànsit, tal com va apuntar Josep Lluís Díaz, enginyer de la regidoria de Medi Ambient i Mobilitat. Aquest centre, que s'ubicarà a les dependències de la Policia Local, controlarà tots els semàfors del municipi -que en són 22- i podrà generar les anomenades "onades verdes". És a dir, que els vehicles puguin trobar tots els semàfors en verd d'un mateix carrer.

A part dels semàfors, des del centre també es controlaran tots els accessos a l'illa de vianants del municipi. Les actuals pilones fixes seran substituïdes per unes de noves i automàtiques i diversos lectors de matrícules, que faran abaixar les pilones, quan detectin que un cotxe està en la base de dades del Centre de control de trànsit. A més, s'instal·laran 8 càmeres a les principals vies per controlar el trànsit.

Les noves tecnologies també s'utilitzaran per transmetre informació als visitants i veïns de Lloret. S'instal·laran cartells digitals a les vies d'entrada del municipi, des d'on es transmetran les advertències que la policia vulgui fer. També n'hi haurà diversos panells que informaran de l'estat d'ocupació dels aparcaments del municipi.

Tots aquests projectes, que s'emmarquen sota el lema "El Lloret que canvia quan es mou", tindran un cost total d'un milió 700 mil euros i es finançaran en una gran part amb els diners del nou Pla Estatal que ha impulsat el Govern central. Segons l'alcalde, premetran posar el poble al dia, ja que en els darrers anys ha canviat molt.