L'Estat ha acabat la construcció del viaducte de Bàscara, sobre el riu Fluvià, que és el més llarg del tram del TAV Barcelona-Figueres. No és l'únic que s'ha executat, n'hi ha tres més que ja estan enllestits. Per a la construcció del viaducte s'han utilitzat 21.810 metres cúbics de formigó i 6.518 tones d'acer. D'altra banda, es continua treballant per acabar el tram amb infraestructures importants encara pendents d'acabar com el túnel de Vilademuls o l'estació provisional de Vilafant.

El viaducte de 835 metres salva la comarcal Gi-544 (des de Bàscara a Esponellà), el riu Fluvià i la futura ampliació de la N-II. La gran infraestructura està situada sobre 13 pilars que oscil·len entre els 8,6 i els 19,3 metres. Les estructures estan formades per suports de formigó a una profunditat de 24 metres.

Les obres es completen amb la col·locació de les proteccions laterals, la capa d'impermeabilització, les canalitzacions del drenatge i la col·locació d'aparells de dilatació, entre d'altres. Una vegada s'hagin portat a terme es faran les proves de càrrega, tant estàtica com dinàmica, segons ha informat el Ministeri de Foment.

El viaducte està situat al tram Vilademuls-Pontós, de 5,7 quilòmetres i discorre entre els termes de Vilademuls, Bàscara i Pontós. Els altres tres viaductes del traçat, Riera de Cinyana (96 metres), Rec de Cassinyola (8) i Rec de Casinyola II (127), tenen les estructures enllestides.

Al tram, previ a l'enllaç amb el de Figueres-Perpinyà, ha costat 85 milions d'euros i encara s'hi estan portant a terme infraestructures importants com l'acabament del túnel de Cavorques i l'estació provisional, on ja es poden veure les estructures. Aquesta darrera obra ha d'estar enllestida abans de finals d'any, quan s'espera que puguin començar a circular els primers trens.