La futura variant de la carretera C-63 que ha de treure el trànstit del nucli de Sils transcorrerà per una part dels Estanys, en concret, segons l'alcalde, Martí Nogué, una part "petita que es troba en una cantonada i a l'extrem del municipi amb Maçanet-Massanes".

Aquest és el dibuix que en fa el Pla territorial de les comarques ?gironines que acaba de tancar el seu període d'al·legacions i al qual el consistori ha decidit no presentar-n'hi, explica el batlle, perquè "hem aconseguit que en la primera fase d'exposició pública s'hagi fet ?alguna de les coses que demanàvem, com ara treure la carretera de la zona verda del futur polígon ?industrial de Massabé", afegeix.

I és que pel batlle, l'afectació als Estanys és tan mínima que considera que ja no cal fer més pressió, "perquè si l'havien de moure d'allà havien de fer una carretera amb un traçat estrany i desdibuixat que no podria ser". Però cal recordar que és una zona protegida i que s'està expandint a mesura que passen els anys amb acords de custòdia amb propietaris dels terrenys que hi ha al voltant.

Tot i això, aquest traçat que anirà de Sils fins a Riudarenes que dibuixa el Govern català en aquest Pla territorial no és pas definitiu perquè és una carretera a anys vista i a més no se sabrà fins que es faci el seu corresponent estudi ?informatiu que detalli el seu traçat.

Quan es construeixi aquesta variant, com que la C-63 quedarà gairebé en desús, la travessera inteurbana de la C-63 passarà a mans municipals.

Aquesta nova via ha rebut al·legacions des del grup de 9M de Maçanet de la Selva, que es troba a l'oposició a l'Ajuntament de Maçanet de la Selva, i proposa que la variant de Riuderenes i Sils es projecti per la vessant Est, és a dir, que s'allunyi dels Estanys de Sils i que, a més, es pugui connectar amb la GI-555 i la N-II.