Viatgers que van a agafar un avió per tornar a casa i s'adonen que no tenen la documentació. Aquest és el perfil principal dels usuaris de l'oficina dels Mossos d'Esquadra a l'aeroport Girona Costa Brava per posar denúncies.

Després d'ampliar les dependències policials, actualment compten amb tres locutoris de presa de denúncia. L'inspector Antoni Domènech, cap dels Mossos d'Esquadra a les instal·lacions, va explicar que atenen un "flux molt important" de turistes que, quan van a buscar el vol després de les vacances, es troben que no tenen la documentació. "Sigui per furt o simplement per pèrdua, si no tenen la documentació tenen un problema perquè no poden tornar a casa", va afirmar.

La majoria de persones que s'acosten a les dependències dels Mossos d'Esquadra a l'aeroprot de Girona ho fan per posar una denúncia perquè no tenen la documentació. L'inspector Antoni Domènech va exposar que els denunciants principals són turistes que han estat víctimes d'un furt o simplement han perdut la documentació mentre estaven de vacances a Catalunya.

Tot i que no són víctimes de delictes greus, Domènech va explicar que els denunciants es troben en un "problema" perquè encara que tinguin una denúncia que acrediti la pèrdua, sense la documentació no poden volar. Per aquest motiu, va assegurar que la tasca que fan els agents de l'aeroport és "bàsicament assistencial". "A vegades vénen quan només falten 15 minuts perquè surti el seu vol i estan molt nerviosos", va assegurar.

L'inspector recomana als turistes que, abans de sortir de viatge i davant el perill que puguin perdre la documentació o els la puguin furtar, s'enviïn una còpia de la documentació al seu correu electrònic o al d'algun familiar. Després de posar la denúncia, si imprimeixen aquest document, podran agafar el vol igualment. "Sinó, s'hauran d'esperar a tenir algun document acreditatiu de la identitat que, juntament amb la denúncia, els permetrà volar", va exposar Domènech.

24 hores al dia

A banda de tramitar denúncies, els Mossos d'Esquadra també fan tasques de seguretat ciutadana a l'aeroport. Una patrulla s'encarrega de vigilar que no hi hagi delictes tant a les zones públiques de les instal·lacions com als aparcaments. La majoria de delictes que hi ha a l'aeroport són furts d'equipatges o de bosses de mà, tot i que Domènech va explicar que les intervencions per actes delictius a l'aeroport mateix són la minoria d'actuacions que han de fer.

Abans de fer l'ampliació de les instal·lacions, els Mossos d'Esquadra només tenien les dependències operatives de 6 del matí a les 10 de la nit. El problema és que l'aeroport ha anat tenint més viatgers i quedava la franja de nit descoberta. Ara, ja hi ha presència policial les 24 hores del dia.

Segons Domènech, això també ha fet possible que es converteixin en la comissaria de referència per als veïns de les poblacions dels voltant de l'aeroport víctimes de delictes que, en comptes de desplaçar-se a Santa Coloma de Farners, utilitzen les dependències policials de l'aeroport.