Bescanó

La variant s´exposarà públicament abans de finals d´any

El PTOP vol desencallar el projecte després de les al·legacions presentades pels municipis afectats

 09:55  

BESCANÓ | JOFRE SÁEZ La variant de Bescanó, que s'inclou dins el projecte de millora de la carretera N-141e anomenada carretera de la Vergonya, tornarà a sortir a exposició pública abans de final d'any. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) ja ha adjudicat aquest mes de març l'estudi informatiu dels 5,8 quilòmetres que afecten els municipis de Bescanó, Sant Gregori, Salt i Vilablareix.
Segons es publicava en el Pla Director del Sistema Urbà de Girona, Carreteres projecta construir la nova via per la part nord del nucli urbà i a l'altre costat del riu Ter, passant pel congost de Can Soms i seguint per les deveses del Ter amb una traça propera al riu fins a enllaçar de nou amb la carretera comarcal N-141, de Sant Gregori a Girona, la GI-531. S'estima que pel nucli urbà de Bescanó hi passen uns 12.000 vehicles diaris.
Des del PTOP van informar que la variant tornarà a sortir a exposició pública i aleshores es podrà valorar el traçat que s'ha proposat. Respecte a això, Diari de Girona ha pogut saber que hi ha un canvi significatiu del projecte de la carretera al seu pas pel Pla de Vilanna, amb una menor afectació sobre el terreny i, d'aquesta manera, recollint les reclamacions del territori.

"Un nou retard"
Des de la Plataforma de la Carretera de la Vergonya, es considera que amb aquest anunci la N-141e "patirà un nou retard" ja que la previsió era "que es posés a exposició pública aquest hivern". "Hem seguit l'estat de les coses, ja que ens deien que era immediat. I ara del que ens assabentem és que abans de l'exposició pública s'haurà de fer un nou estudi ambiental", apunten.
D'una banda tot el tram projectat des d'Amer i fins a Vilanna ja està aprovat i amb el projecte constructiu. Mentre que de l'altra banda, el tram que va des de la central de Vilanna a Salt, amb la variant de Bescanó, està pendent d'aquest estudi ambiental i el posterior període d'exposició pública i al·legacions.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya