GIRONA | DDG
El Departament d'Educació va informar ahir que les proves d'accés a la universitat (PAU) s'ajornen definitivament un dia i se celebraran els pròxims dies 9, 10 i 11 de juny. La decisió de canviar les dates s'ha pres conjuntament entre la Generalitat i les universitats per garantir el normal funcionament de les proves, davant la convocatòria de vaga en el sector públic per al dia 8 de juny.
La vaga de mestres i professors es va convocar, primer de tot, convocada per al 18 de maig. Els sindicats, de forma unitària, van decidir, però, anul·lar-la i sumar-se a l'aturada general del sector públic del 2 de juny anunciada per UGT i CCOO. Aquest, però, també van decidir moure la seva convocatòria al 8 de juny. Data que conicidiria amb la d'ensenyament. El departament, però, aquesta vegada i coincidint amb la selectivitat ha volgut evitar una possible vaga d'ensenyament movent les dates d'examen.
D'altra banda, CCOO va anunciar ahir la vaga de l'ensenyament concertat. "El Govern de Catalunya ha decidit retallar el sou de les persones que treballen a pagament delegat en els centres concertats de manera similar al funcionariat i es veu afectat també pel canvi en les condicions per accedir a la jubilació parcial", van indicar.
CCOO considera que aquesta actuació és "il·legal" perquè "no respecta els convenis vigents i la negociació col·lectiva". En aquest sentit va dir que prepara recursos jurídics per defensar els convenis i la negociació col·lectiva.