Lloret tanca 32 hotels des de 2003 per no complir els requisits de qualitat

L'any passat el municipi va rebre més d'un milió de visitants amb una despesa mitjana de 430 euros

 02:02  
Durant la presentació, es va anunciar que Lloret rebrà de la Generalitat el certificat de turisme familiar.
Durant la presentació, es va anunciar que Lloret rebrà de la Generalitat el certificat de turisme familiar.  acn

LLORET DE MAR | ACN/DDG L'Ajuntament de Lloret de Mar ha fet tancar 32 hotels des del 2003 perquè no s'adaptaven als requisits de qualitat de la destinació turística. Així ho va fer saber el consistori en la presentació del Pla Estratègic de Turisme 2010-2014 del municipi que es va fer ahir. Aquesta és una de les mesures que en els darrers anys s'han impulsat des del municipi per arraconar definitivament l'estigma del turisme de borratxera que ha planat sobre el poble durant anys.
Lloret de Mar és una de les destinacions turístiques catalanes més reconegudes a l'estranger. De fet, després de Barcelona, és la primera destinació turística del país en nombre de places hoteleres (amb més de 30.000) i la cinquena a nivell estatal. Però sovint aquest potencial turístic ha anat acompanyat d'una imatge que perjudicava el poble a causa de la relació de Lloret amb el turisme de més baixa qualitat, l'anomenat "de borratxera".
Per això, l'Ajuntament ha emprès diverses actuacions en els darrers deu anys per acabar amb aquesta etiqueta. Ara, amb la presentació del primer pla estratègic per al municipi, Lloret s'ha fixat la feina a fer en els propers cinc anys per aconseguir diversificar l'oferta i atraure turistes durant tot ?l'any. "Som la destinació costanera de Girona que té més hotels de quatre i cinc estrelles", va destacar l'alcalde de Lloret, Xavier Crespo.
El pla estratègic també va donar a conèixer que Lloret ha passat de tenir 20.045 habitants el 2003 als 39.363 del 2009 i que s'ha convertit en la cinquena destinació a nivell estatal. Segons l'alcalde, al 2003 van iniciar un procés per reconvertir l'oferta hotelera del municipi. I va ser a partir de llavors que l'Ajuntament va fer tancar 32 establiments que no responien als paràmetres de qualitat fixats pel municipi a través del POUM. Segons va explicar l'alcalde, en molts casos es tractava de petits hotels familiars que no tenien la voluntat de reconvertir-se o que les les futures generacions no volien invertir o continuar.
Durant l'any passat van passar per Lloret 1.121.479 turistes que es van gastar, de mitjana, 430 euros, una xifra en creixement des del 2003. Segons recull la diagnosi del pla estratègic, Lloret és l'única destinació catalana que ha vist, en els darrers anys, com la despesa mitjana per turista ha augmentat. Anualment, els visitants deixen a Lloret fins a 430 milions d'euros i, el passat 2009, van generar 5.700.000 pernoctacions.
L'Ajuntament va invertir més de 100 milions d'euros per potenciar la diversificació i també són notables els esforços del sector privat. Per exemple, el nou Casino de Lloret i la remodelació de l'hotel Guitart Monterrey suposen una inversió de més de 50 milions.

Turisme familiar
Per altra banda, Crespo va defensar la feina feta per aconseguir diversos certificats que potencien encara més la ciutat. Lloret compta actualment amb la certificació de ciutat de turisme esportiu i té en projecte dos nous equipaments -una piscina olímpica i un pavelló- que encara faran més potent l'oferta. Però, a més, el proper 7 de juny, està previst que la Generalitat li atorgui el certificat de ciutat de turisme familiar, que reconeix que hi ha 70 establiments del municipi (entre hotels, restaurants i comerços) que ofereixen tots els serveis necessaris perquè tota una família gaudeixi de les vacances.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya