GIRONA | DDG
L'Institut Català de la Salut (ICS) defensa que sempre ha tingut un pla de recursos humans i ha recordat que encara hi ha una quarentena de casos de metges prejubilats pendents de sentència. L'ICS considera que la sentència emesa pel Tribunal Suprem respecte a les prejubilacions dels metges no entra en aquesta qüestió i manté que sempre ha aplicat un pla de recursos humans.
L'Institut Català de la Salut ha confirmat que, de moment, s'han hagut de pagar al voltant de tres milions d'euros en indemnitzacions a metges que van decidir portar la seva prejubilació forçosa davant dels tribunals. La majoria dels afectats volia allargar la seva activitat mèdica fins als 70 anys.
Durant aquest llarg procès judicial que ha durat sis anys diferents sentències han donat la raó als metges que no estaven d'acord en jubilar-se. El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ja va resoldre suspendre cautelarment la prejubilació d'alguns metges dins del marc del nou pla d'ordenació de recursos humans de l'ICS.