Són només 20 segons. El temps en què el semàfor de Llambilles, a la C-65, està en vermell per als conductors que volen travessar el municipi. Pocs, però suficients com perquè es continuïn generant cues de cotxes en direcció a Girona a primera hora del matí. La rotonda, que ja s'ha acabat, ha aportat major fluidesa al trànsit, però no ha estat la suficient com per evitar les retencions en les hores punta d'entrada i sortida a la ciutat.

És un dia laborable qualsevol. Són les vuit del matí i sembla que el trànsit per accedir a l'àrea urbana de Girona és fluid des de Llambilles. Els vehicles alenteixen la seva velocitat al seu pas per la rotonda que ha fet el Departament de Política Territorial i Obres Públiqes (PTOP). Un cop superen aquest giratori encaren el tram recte fins al semàfor per l'interior del municipi. La distància entre la rotonda i el semàfor, uns 300 metres, és suficient perquè els vehicles que es queden aturats durant aquests 20 segons no acabin formant cues. Sembla que el projecte ha donat resultat.

Cap a dos quarts de nou, la quantit de vehicles que volen accedir per aquest punt a la ciutat de Girona s'incrementa. La rotonda, que fins aleshores havia tingut una funció dissuasòria del trànsit, perd la seva funcionalitat i la cua de cotxes es comença a allargar. Amb pocs intervals del semàfor, els vehicles acaben formant una cua al llarg dels 300 metres fins a la rotonda, i fins i tot la superen. El giratori ja ha deixat de complir la seva funció. La quantitat de vehicles impedeix que el giratori pugui engolir tot el trànsit.

Mentrestant el semàfor continua treballant amb aturades programades de 20 segons perquè peatons i vehicles des de l'interior del municipi pertenen incorporar-se cap a la via principal.

Una vianant comenta que el semàfor és "molt perillòs". Explica que no hi ha temps suficient perquè les persones puguin creuar el pas, ja que els vehicles que estan esperant sortir del poble quan veuen que està verd acceleren amb molta rapidesa.

Els veïns consultats expliquen que des que hi ha la rotonda en funcionament no hi ha tantes cues. Alguns, però, ho atribueixen "a la crisi". Consideren que al haver-hi més persones a l'atur s'ha disminuït el nombre total de cotxes que van a Girona a treballar.

En tot cas, l'obra encara no està finalitzada. El PTOP està acabant la urbanització dels carrers que transcorren en paral·lel a la carretera. Actualment les obres són visibles al carrer Conques amb l'emcreuament de la rotonda.

A més, es reformaran el carrer de la Indústria, el passeig del Carrilet i el carrer Forn. Aquests treballs d'urbanització comprenen la repavimentació, la construcció de voreres, la formació d'un carril- bici i les xarxes de serveis. Així mateix, es durà a terme l'enjardinament i urbanització de l'illeta central de la rotonda.

L'obra, que està plantejada com un obra per pal·liar a curt termini el trànsit per la travessera de la C-65, es complementarà amb la variant de Llambilles. Un projecte que farà oblidar el semàfor, i que haurà d'eliminar per sempre més les molèsties dels vianants, veïns i conductors.