El desembarcament de Ryanair a l'aeroport del Prat tindrà les primeres conseqüències sobre les instal·lacions de Vilobí d'Onyar durant la propera temporada d'hivern: el nombre de freqüències es reduirà un 12%, passant de 293 a 251. De tota manera, la Generalitat, Diputació i Cambra de Comerç, que formen l'Associació per a la Promoció i el Desenvolupament de les Comarques Giornines (AGi), consideren que la reducció "podria haver estat molt pitjor" i afirmen que, mentre la companyia irlandesa continuï aportant a Girona el nombre d'avions i passatgers establert en el conveni que tenen signat, el mantindran fins a finals de 2011. Segons va explicar el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, en aquests moments el conveni s'està complint "molt per sobre" de les previsions, però no va voler dir quina xifra seria l'òptima de cara a l'any que ve.

Ryanair començarà a operar el setembre a Barcelona, i les institucions gironines -que paguen una important quantitat a l'aerolínia en concepte de promoció de Girona- tenen clar que han de "posar-se les piles" per continuar atraient viatgers a les instal·lacions de Vilobí i, sobretot, que aquests turistes es quedin a les comarques gironines. Per això, malgrat que veuen "normal" que alguns dels vols es desdoblin (en total, hi haurà 17 rutes duplicades amb Girona), a partir d'ara es reuniran més sovint per seguir de ben a prop l'evolució de Ryanair a Barcelona i comprovar quin risc pot significar per a Girona.

Tot i això, es mostren optimistes i intentaran donar valors afegits a l'aeròdrom, com per exemple que els passatgers de l'aeroport es beneficiïn de descomptes en hotels gironins o entrades gratuïtes a museus. També negociaran amb la direcció de l'aeroport millores en la gestió, i es continua treballant perquè noves companyies s'instal·lin a Vilobí, amb un interès especial pels passatgers de l'antiga Unió Soviètica.

Pel que fa als preus de Ryanair a Barcelona, que tal com va publicar Diari de Girona en molts casos són més barats que des de Girona, Manel Nadal va remarcar que la companyia està fent ofertes per llançar-se des de la capital catalana, mentre que el gironí "ja és un mercat madur" i per això no gaudeix d'aquest tipus d'ofertes. De tota manera, segons l'estudi fet per Agi, hi ha set rutes que surten a més bon preu des de Girona, set que són més barates des de Barcelona i la resta varien en funció de la data.

Mentrestant, les dades d'aquest any continuen essent negatives per a l'aeroport gironí. El passat mes de maig, el nombre de passatgers va caure un 3,5% repecte al mateix mes de l'any anterior. Les institucions gironines, però, recorden que venim d'un període "extraordinàriament bo", durant el qual s'han aconseguit cinc milions de passatgers anuals, i que la situació econòmica fa que hi hagi menys gent en disposició de volar. A més, també va haver-hi una afectació puntual del fum del volcà islandès. Per això, veuen positiu que es mantinguin 251 freqüències de cara a l'any que ve, tenint en compte que 11 són del ja desaparegut vol a Granada.