La Generalitat confirma que treure les vies de Figueres no és una prioritat

Manel Nadal assegura que no existeix cap compromís amb l'Ajuntament per tirar-ho endavant

 

FIGUERES | DDG
Per la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques, treure les vies del centre de Figueres no és cap prioritat. El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, en declaracions a la Cadena Ser, assegura que no hi havia cap compromís de tirar endavant aquest projecte que qualifica "d'embrionari". Per tant, la ciutat haurà de continuar suportant els inconvenients dels passos a nivell pel centre urbà.
El que continuarà endavant és la variant ferroviària que enllaça amb la nova estació del tren i el TAV a Vilafant. Per a Nadal, les obres no s'haurien de veure afectades per les retallades del Govern central i la Generalitat. En el cas de les vies del centre, en canvi, constata que és un projecte inexistent. "Del traçat del tren o de treure el tren en aquest moment no hi ha cap estudi realitzat", ha dit Nadal, i ha afegit que es poden fer els estudis i fins i tot accelerar-ho, però que fins ara no hi havia cap compromís. Tal com va informar Diari de Girona, l'alcalde de Figueres, Santi Vila (CiU), és coneixedor d'aquesta situació i això preocupa l'Ajuntament. Pel que fa a la nova estació, a principis d'any està previst que estigui enllestida la provisional que ha de permetre posar en marxa el traçat, però tampoc hi ha previsió que la definitiva es faci de forma immediata, sinó que serà a mitjà termini, ha dit Nadal.
L'anunci fa uns anys de l'arribada del TAV es va viure com una gran oportunitat econòmica i turística. L'estació es va negociar al sector ponent de Figueres, però havia de suposar que les vies del centre s'havien de poder treure amb les plusvàlues que s'obtinguessin dels terrenys. La crisi econòmica ha frenat aquesta possibilitat i ara la conselleria certifica que, de moment, des del Govern tampoc tenen cap projecte en marxa. Això suposa haver de continuar suportant les barreres del tren al centre.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya