BLANES | JORDI VERA
El soroll i la contaminació acústica van centrar la majoria de les queixes dels veïns que es van acostar ahir a veure el síndic de greuges durant la seva visita a Blanes. El defensor del poble català va rebre un total de 13 queixes i 24 consultes al llarg de tot el dia en què va traslladar la seva oficina, per un dia, a la Casa Saladrigas del municipi.
La majoria de les queixes rebudes van ser per soroll en places, activitats que es realitzen al carrer i bars o restaurants a l'aire lliure. El Síndic va destacar que són un tipus de queixes que augmenten molt durant l'estiu, com és lògic, i que és molt propi de municipis de costa com Blanes, que durant aquests mesos reben molta pobació. També va explicar que hi va haver algunes queixes i consultes que es poden donar en tot tipus de pobles, com ara retards en l'assistència hospitalitària o d'altres relacionades amb els serveis socials.
Per altra banda, a diferència del que passa en d'altres poblacions, moltes de les visites que va rebre el síndic ahir a Blanes van ser de persones que hi anaven en representació d'associacions veïnals. Des de l'organisme es va recordar que no es tracta d'una pràctica molt habitual, ja que normalment les persones hi assisteixen a títol individual. També es va destacar que no totes les persones que es van apropar a la Casa Saladrigas eren de Blanes, sinó que hi va assistir gent de diferents poblacions properes com Palafolls.
La recepció dels veïns es va fer des de les deu del matí fins a dos quarts de set de la tarda. Després, el síndic Rafael Ribó va explicar algunes de les actuacions realitzades a la Selva i a Blanes que estan recollides a l'informe 2009, presentat al Parlament de Catalunya. Respecte a la distribució temàtica de les actuacions a Blanes, no es pot dir que el 2009 hi destaqués cap problemàtica en especial. Algunes de les queixes tramitades fan referència a urbanisme, als retards en la tramitació dels ajuts per la Llei de la dependència i, altra vegada, a la contaminació acústica.
Des de 1996, l'oficina del Síndic ja ha fet 93 desplaçaments, 57 durant els mandats del síndic Ribó. L'anterior va ser a Salt i aquesta és la segona vegada que visita Blanes (l'anterior va ser l'abril de 2002). A més, és la quarta que es desplaça fins la comarca de la Selva, on també ha visitat Santa Coloma de Farners i Lloret de Mar. Finalment, durant el dia, Ribó es va reunir amb l'alcalde Josep Trias.