Punt i final als talls a la carretera N-II per part dels usuaris que protesten des de fa mesos per tal que es reprenguin les obres de la futura autovia A-2. Aquesta és la decisió que han pres els impulsors de les protesstes després que l'afluència de gent a la cruïlla de la N-II a l'alçada de Caldes de Malavella hagi minvat fins al punt que ahir només s'hi van aplegar una vinenta de persones, que van tenir la via tallada només cinc minuts.

Aquesta és una decisió meditada i com explicava el portaveu Xavier Tresserras les protestes "es donen per acabades per la falta de gent però nosaltres creiem que hem fet bé la feina", ja que al seu parer després de sis mesos i de cinc talls de carretera "la carretera ha canviat".

Fent balanç dels resultats de les protestes, Tresserras assegura que "hi ha més seguretat i s'ha eixamplat la cruïlla de Caldes que és de les més perilloses, entre altres". I afegeix que un dels motius és que "els polítics, sobretot els d'ERC -Tresserras és regidor per aquest grup a l'oposició de l'Ajuntament de Caldes- i CiU estant permanentment sobre Foment".

Pel que fa als motius de la desafecció de la gent per participar en els talls de carretera, Tresserras considera que "tenim la conscicència neta perquè hem aconseguit coses" i afegeix que "el que ens sap greu és que la gent no es mou, es vol preocupar de problemes individuals i no col·lectius". I afegeix que "no hi ha hagut mala organització" perquè s'ha fet saber a tots els pobles afectats amb cartells i porta a porta que es feien els talls.

Els motius que van duu aquest grup d'usuaris a mobilitzar-se arrenquen fa un any, quan les obres es van aturar al tram que va des de Caldes de Malavella fins a Sils i també per la manca de moviment en els altres trams selvatans: el que va de Sils a Maçanet de la Selva que es va parar l'octubre de 2008 i el de Maçanet fins a Tordera, que encara ni s'ha iniciat. La demanda dels usuaris de la N-II és clara: reemprendre els treballs i la millora de la seguretat de la carretera mentre no hi ha obres.

Carretera amb accidentalitat

La celebració de les protestes que en un inici van concentrar més d'un centenar de persones es feien a Caldes perquè és un dels punts, al parer de Tresserras, amb més accidentalitat ja que l'encreuament no era prou segur i finalment s'ha ampliat, però Tresserras assegura que la N-II és una de les vies amb més accidentalitat. Sense anar més lluny, aquest divendres passat a la tarda hi va haver un sinistre a l'alçada d'aquesta cruïlla i va provocar cinc quilòmetres de retencions però cap víctima.

De cara al futur, aquest grup d'usuaris preveuen anar-se reunint i intentar trobar d'altres formes per pressionar Foment i els polítics per tal que es reiniciïn els treballs de desdoblament ben aviat.