El 8 de març, la Selva va ser un dels indrets que va patir més els efectes de la forta nevada que va deixar a milers de persones sense subministrament elèctric. Ara, gairebé quatre mesos després l'Oficina de Consum ha fet balanç de les reclamacions que ha rebut per l'apagada elèctrica, que són 2.785 i a la vegada, ara que la ?companyia Fecsa comença a pagar indemnitzacions expliquen que s'ha trobat amb queixes dels usuaris que van reclamar. En concret, la responsable de l'Oficina de Consum de la Selva, Sandra Basrelata, diu que s'ha trobat que la companyia elèctrica ha trucat a diversos veïns de la Selva per confirmar-los la indemnització econòmica, però oferint-los menys diners dels que els pertocaven, per exemple, "a gent que se'ls trucava per a una setmana, se'ls oferien en canvi, els diners per a 48 hores".

Un problema que la responsable de Consum relata que no afecta la major part dels abonats, però que s'han trobat que al Consell han rebut diverses queixes i es va investigar, i "parlant amb Endesa s'ha vist que és un problema de burocràcia de la companyia, ja que a les bases de dades tenen mal ubicats els comptadors", un fet, que es centra en les urbanitzacions perquè és on hi hauria més errades.

Davant d'això Bas explica que s'ha pogut almenys corregir, "perquè nosaltres vam demanar dades als ajuntametns i es van enviar a Endesa, perquè sinó a nosaltres també se'ns col·lapsa el sistema".

Des les reclamacions per la nevada arribades al Consell de la Selva, les 2.785, d'aquestes gairebé la meitat són del municipi de Caldes de Malavella amb 1.331 i el ?segueix de lluny Vidreres amb 220. D'altra banda, pel que fa a Lloret i Blanes, el Consell només en comptabilitza 111, ja que aquests municipis ja han fet el recompte a través del seu propi Ajuntament.

3,3 milions en danys

Pel que fa a les compensacions econòmiques pels danys i prejudicis ocasionats, en total puja a 3,3 milions d'euros, dels quals destaquen 493.012 euros per la manca de subminsitrament de llum; 407.425 per la no disposoció de calefacció, entre d'altres.

A causa de la nevada, les reclamacions a l'Oficina del Consum comarcal s'han gairebé triplicat respecte al primer semestre de l'any passat, passant de 337 a 914, de les quals 316 van ser pel tema de l'apagada elèctrica de la nevada. Les prinicipals reclamacions d'aquests sis mesos han estat de l'apagada (2.785), fet que suposa 13 vegades més que el mateix període de l'any passat.