Un gironí que utilitza el tren cada dia per anar a treballar a Barcelona ha demanat a responsables de Renfe que prenguin mesures per l'actitud del personal del primer comboi de dimarts al matí, que el van mantenir aturat a Flaçà per anar a buscar cafès al bar de l'estació. Aquest fet -segons consta a la seva queixa- va contribuir a què el tren arribés tard al seu destí.

L'usuari s'ha adreçat per correu electrònic al gerent del sector nord-est de la companyia ferroviària, Miguel Pérez, i al cap de mercat de l'àrea nord, Emilio González, als quals ha descrit la situació.

Com cada matí, va agafar el tren que surt a les 5.57 minuts de Figueres per desplaçar-se fins a la capital catalana i tant ell com la resta d'ocupants del primer vagó van ser espectadors d'una escena que va acabar amb la compra de cafè esmentada abans.

Els viatgers van escoltar el ?lament d'una dona que acompanyava l'interventor o el conductor del tren perquè no havia pogut prendre un cafè a ?l'estació de Figueres, ja que no obre fins a les 6 del matí. La conversa va acabar amb la decisió de l'interventor, el conductor i el vigilant de seguretat per resoldre el problema aconseguint aquesta beguda a Flaçà.

Estupefactes, els viatgers van observar com el guarda de seguretat aprofitava la parada en aquesta estació del Gironès per baixar del tren i dirigir-se cap al bar. Tenint en compte que el vehicle circulava en direcció a Barcelona, es tracta d'una operació especialment llarga perquè l'estació està situada a l'altra andana i, per accedir-hi, cal baixar les escales fins a un pas soterrat, creuar el túnel que permet travessar les vies amb seguretat, tornar a pujar i arribar a l'edifici on hi ha el bar. El vigilant en va sortir al cap d'una estona, amb una safata amb gots de cafè per a tots, i el tren va reprendre la marxa un cop va ser a dalt. Davant aquest fet, l'usuari -que va compartir l'experiència amb la resta d'integrants de la Plataforma d'Usuaris de Renfe a Girona- considera que els responsables de l'empresa haurien de prendre les mesures necessàries i depurar responsabilitats.

Quan va ser preguntada per aquest assumpte, Renfe va informar que aquell tren va arribar a l'estació de Sants amb 6 minuts de retard a causa de les obres per construir el tren d'alta velocitat. A més, la companyia va remarcar que en cap cas el seu personal causa molèsties als viatgers.