GIRONA | DDG
Adif ha posat en servei aquest cap de setmana les noves instal·lacions de seguretat i gestió del trànsit ferroviari entre Girona i Vilamalla.
Els treballs d'adaptació d'aquest tram, que suposen una inversió superior a 93,8 milions d'euros, s'inscriuen en el projecte d'adequació de la línia d'ample convencional Barcelona-Figueres per a la seva explotació en ample internacional. Les obres afecten el servei de Mitjana i Llarga Distància aquest cap de setmana, 24 i 25 de juliol.
Les operacions consisteixen en la posada en funcionament d'un dispositiu denominat bloqueig automàtic en via doble banalitzada. Adif va explicar que aquests sistemes de seguretat són essencials per a la correcta gestió i regulació del trànsit, ja que permeten relacionar automàticament els indicadors que protegeixen els trams o cantons en què estan dividits els trajectes, impedint que dos trens utilitzin de forma simultània un mateix tram.
Els dispositius de seguretat s'han instal·lat en aquest trajecte de doble via, que s'ha dotat del sistema de banalització, cosa que permet circular trens per qualsevol de les dues vies en un sentit o altre de la marxa indistintament.
Paral·lelament, es faran operacions d'adaptació dels nous enclavaments electrònics (sistemes que gestionen tots els senyals, canvis d'agulles i altres dispositius que ordenen els moviments dels trens en els trajectes i estacions), instal·lats a les estacions de Girona, Flaçà, Sant Miquel de Fluvià i Vilamalla, així com en el centre logístic ferroviari de Girona, perquè puguin ser telecomandats des del Centre de Tràfic Centralitzat (CTC). Per reduir les afectacions al servei ferroviari, Adif ha programat les operacions en horari nocturn i la posada en servei de les noves instal·lacions de forma gradual.