SANT JOAN LES FONTS | X.VALERI
L'Ajuntament de Sant Joan les Fonts ha informat que en principi no establirà mesures excepcionals de protecció del cementiri. La causa és que l'ens municipal considera la profanació del 12 de juliol com un fet excepcional i fruit d'una bretolada. Fonts del municipi, han concretat que el nínxol profanat està situat a la part nova del cementiri. Es tracta d'una ampliació recent, la qual queda separada de la part antiga del fossar.
Les mateixes fonts van informar que el nínxol estava a poca alçada i només protegit per una capa de guix. El fet d'estar desprovist de làpìda, poc tapiat i a poca alçada va facilitar l'extracció del taüt de la cavitat. Els autors un cop van tenir el taüt fora el van descobrir de manera que el cadàver va quedar a la vista.
El taüt va ser trobat per dues dones que periòdicament visiten el cementiri. Les dones van avisar els responsables de la funerària del poble, els quals van avisar els Mossos d'Esquadra. Els Mossos van prendre els indicis i les empremtes de la profanació per poder fer una investigació. Tot seguit els membres de la funerària van tornar el taüt al seu lloc. El 12 de juny era un dia de molta calor, a la qual ahir l'Ajuntament va atribuir el mareig d'un dels membres de la funerària que va haver de ser assistit per les emergències mèdiques que es van traslladar al lloc dels fets.
Els serveis d'informació dels Mossos d'Esquadra, ahir, van fer públic que han obert una investigació d'ofici per profanació de restes mortals. Segons la Policia, de moment no existeix cap denúncia de particulars per la profanació. El cadàver descobert correspon a una dona de 70 anys, sense família directa, que va morir fa aproximadament 2 anys. Per això, és a la zona nova del cementiri.