El conseller de Política territorial i Obres públiques, Joaquim Nadal, va afirmar ahir, respecte a l'A-2 a Girona que el Govern de l'Estat buscarà "alternatives a un contracte que s'havia disparat de preu i que, en els criteris interns de Foment, com que tenia un modificat de mes del 10%, s'havia de rescindir en qualsevol cas". Nadal va assegurar que "rescindir no vol dir parar, vol dir parar momentàniament".

El conseller va deixar clar que "el Govern i el PSC de Girona diuen al Ministeri de Foment que hi ha tres trams de l'A2 a Girona que s'han de reprendre, i licitar Tordera-Maçanet", i va recordar que "així s'hi va comprometre el ministre Blanco quan va posar en marxa la tuneladora Gerunda del TAV a la ciutat de Girona i així "espero" que ho compleixi.

D'altra banda, Joaquim Nadal va manifestar que "la meva responsabilitat com a conseller no és pensar nomes en l'A2 a Girona, sinó recordar que hi ha dos trams d'autovia a Lleida que el Ministeri ja ha dit que es licitaran a través de finançament mixt públic privat i que hi ha dos trams més rescindits que són l'A27 Valls-Montblanc i el viaducte de Castellbisbal a la B30, entre el Vallès Occidental i el Baix Llobregat que són infraestructures estratègiques".

Cinc obres de 182

Un cop dit això, Joaquim Nadal va remarcar que "si de 182 obres de més d'1 milió d'euros en marxa a Catalunya se'n paren 5, l'important no són les 5 que es paren, tot i que cada una d'elles és molt important, sinó que allò que és més important és que enlloc d'Espanya es gasta tant com s'està gastant a Catalunya".

Pel que fa a les infraestructures ferroviàries, Nadal va explicar que tant els acords de Girona com els de Figueres passen primer pel TAV i després pel tren convencional, "però tant en un lloc com en l'altre si hi ha TAV i no hi ha modificació del tren convencional, tots dos projectes queden coixos".

Per la seva banda, el ministre de Foment, José Blanco, va assegurar ahir que el "ritme" de la inversió pública es recuperarà en el moment que Espanya entri en un "sender" de "recuperació" i de "creació de llocs de treball". "Aspiro a tornar a recuperar recursos públics per tornar a accelerar l'obra púbica una vegada que entrem en un sender de creixement econòmic", va assenyalar.

El responsable del Ministeri de Foment va defensar les retallades del seu departament i va assegurar que el Govern "ha prioritzat" aquelles actuacions més "importants" per al futur del país. "Cal dir la veritat als ciutadans. Es necessita baixar el ritme d'execució d'algunes obres públiques per intentar respondre al desafiament que en aquest moment té el país: aconseguir l'equilibri dels comptes públics per poder tornar a iniciar un sender de creixement, recuperació i de creació de llocs de treball", va apuntar.

"Cap espanyol entendria que rebaixéssim el sou dels funcionaris, que congeléssim les pensions i que prenguéssim mesures d'ajustos i que aquestes no arribessin a l'obra pública", va afegir durant un acte a La Corunya.

El Partit Popular acusa CiU

La presidenta del PPC, Alícia Sánchez-Camacho, va acusar CiU de col·laborar amb el Govern socialista en el que ha definit com "la retallada en infraestructures i en polítiques socials més gran mai fet a Catalunya".

En declaracions a Lloret de Mar, Sánchez-Camacho va acusar concretament el líder de CiU, Artur Mas, de ser el responsable juntament amb José Luis Rodríguez Zapatero i el president català, José Montilla, "de la retallada de les infraestructures, de la paralització de les obres i de la retallada de les pensions de 1.200.000 pensionistes". Aquestes mesures s'han dut a terme "amb la complicitat de CiU", segons va afirmar la presidenta del PPC, que va apuntar que la federació ha criticat "amb la boca petita" la retallada en infraestructures de Foment a Catalunya, que posposa inicialment cinc obres.