El túnel de Bracons, que connecta les comarques d'Osona i la Garrotxa, va aconseguir una puntació de "molt satisfactori" a l'estudi EuroTAP 2010, que avalua el nivell de seguretat dels túnels europeus. Del túnel de Bracons, que va entrar en servei l'any passat i té una longitud de 4.300 metres, l'avaluació en destaca que combina un baix risc amb uns bons sistemes per afrontar emergències.

En concret, l'auditoria ressalta, entre d'altres aspectes, la prohibició del transport de mercaderies perilloses, el pla d'alarma actualitzat i les pràctiques regulars d'emergències, així com les portes resistents al foc i les vies d'escapament exteriors per on no penetra ni el fum ni la calor.

Per contra, el Programa Europeu d'Avaluació de Túnels només valora en negatiu que la durada dels equips respiradors per als bombers és massa curta.

Juntament amb el de Bracons, el túnel andalús de Cantalobos, que connecta Màlaga i Almeria, també ha obtingut una puntació de "molt safistactori", mentre que el túnel de Valdepastores a Madrid ha aconseguit una nota de "satisfactori".

L'únic túnel de l'Estat que suspèn és el de Pedra do Couto, a la Corunya, que va entrar en servei l'any 1999.

L'estudi EuroTAP, que ha analitzat la seguretat de 26 túnels en 13 països europeus, valora tant el risc que es produeixi una situació d'emergència com la preparació dels operadors del túnel per afrontar aquesta emergència.

La millor puntuació l'obté el dúplex a l'A86 prop de París. Inaugurat l'any 2009, la infraestructura francesa només va rebre valoracions positives per part dels inspectors.

A l'altra banda, el túnel islandès de Hvalfjörour va ser el que va tenir la pitjor valoració. Després d'onze anys en funcionament, el túnel té una gran quantitat de deficiències tècniques.