DDG
Un grup de ximpanzés de la Fundació Mona de Riudellots de la Selva lluiten contra la calor d'aquest estiu d'una manera ben semblant a la dels humans, prenent gelats. Una novetat que s'ha implantat en aquest centre de Rescat i Rehabilitació de primats de la Fundació Mona i que té com a objectiu mantenir ben estimulat aquest grup de monos tant a nivell físic com psicològic.
En concret, els cuidadors del centre de la Fundació Mona de Riudellots de la Selva preparen en aquest grup de ximpanzés uns gelats ben especials i rics en vitamines: barrejant trossos de fruita amb aigua o suc que després donaran als animals a les hores de més calor i aquests disfruten com els humans, passant les pitjors hores del dia però refrescant-se.
Els gelats de fruita són només un dels molts enriquiments que l'equip del centre de Riudellots prepara per tal de mantenir-los durant aquesta estació de l'any tan calorosa en el millor estat de forma física i psiscològica però és la novetat d'aquest any.
Per altra banda, aquest dilluns i dimarts un dels monos que han passat per aquest centre de rescat de la Fundació Mona, anomenada Àfrica va ser protagonista a la cadena britànica ITV, en concret al magazine This Morning i en el vídeo van explicar el procés pel qual va passar aquesta ximpanzé que va viure durant 10 anys tancada a casa d'uns particulars a Gran Canària.