La segona jornada de l'operació sortida va resultar intensa pels treballadors de l'aeroport però va transcorrer sense incidents. Durant el dia d'ahir, els més petits arrossegaven maletes enèrgicament mentre els pares feien cua davant els mostradors de facturació de l'aeroport Girona-Costa Brava. L'important volum de passatgers va fer que, durant el matí, les cues dels mostradors de facturació avancessin lentament. I és que les instal·lacions de Vilobí estan vivint, des d'abans-d'ahir, l'operació sortida de les vacances d'estiu.

Els més enfeinats durant aquests dies són els operaris de la companyia de vols de baix cost Ryanair, que atrau l'atenció de gent de totes les edats, especialment, joves i famílies amb fills. "Sent sis a casa, vam arribar a la conclusió que si volíem marxar de vacances havíem de buscar vies econòmiques. Amb Ryanair vam trobar una bona oferta per anar cap a Roma, i aquí estem", declarava Damià mentre ell i la seva família esperaven asseguts que s'acostés l'hora d'embarcar ahir dissabte. Al migdia la situació es va relaxar i els treballadors de facturació van poder agafar aire després d'un matí de no parar.

Les altres companyies no mouen el mateix volum de passatgers, no obstant això, també estan presents a l'aeroport. Segons calculava mentalment una empleada de la companyia aeria Servi1, ahir al matí van rebre uns 750 passatgers, repartits a igual proporció entre arribades i sortides. Remarcava que "també hi ha persones que viatgen per qüestions de feina. Durant aquesta època són poques, però cal seguir tenint-les en compte"

L'aparcament va ser el reflex de la situació, tot i que d'una forma no tant clara com altres vegades. Enguany, molts turistes estan optant per fer servir la línia de bus que va de Girona ciutat fins a l'aeroport situat a Vilobí. El sector transport que menys va patir la la pressió de la gent van ser els taxistes. "De deu a dotze hem tingut una mica més de feina, però la resta del dia, de moment, ha transcorregut amb la normalitat habitual d'un cap de setmana qualsevol", explicaven ahir. Cal remarcar que, a causa del gran nombre de peticions, en determinats moments l'aeròdrom gironí es va quedar gairebé sense taxis disponibles.

L'aeroport de Girona-Costa Brapreveu que passin més de 115.000 usuaris per les seves instal·lacions entre el 30 de juliol i el 3 d'agost repartits entre uns 618 vols, xifres que suposarien un increment del 3% respecte a l'operació sortida de l'agost passat. Segons estimacions dels mateixos treballadors del centre i de les mateixes companyies aèries, van ser uns 22.000 usuaris els qui ahir van utilitzar els serveis aeroportuaris de Vilobí d'Onyar. Pel que respecte als vols xàrters First Choice i Thomson, així com d'altres, els 56 vols previstos es van dur a terme amb total normalitat.