La patronal de la construcció va mostrar la seva preocupació amb la possibilitat que s'aturin les obres de desdoblament de la carretera Nacional II (N-II) després que el ministre de Foment, José Blanco, no concretés si deixava en standby aquesta construcció. En aquest sentit, la patronal va alertar que si s'aturen les obres de construcció de la N-II podrien perillar fins a 4.000 llocs de treball.

Amb la fi del boom de la construcció, els sindicats i empresaris confiaven en els grans projectes d'obra pública per recol·locar el gruix de treballadors de la construcció que s'havien quedat sense feina per la crisi. El fet que hi hagi la possibilitat que una infraestructura del calibre del desdoblament de la N-II es quedi aturada per les retallades de Foment no ha fet més que empitjorar una situació ja de per si difícil.

El president de la Unió d'Empresaris de la Construcció, Josep Agustí, va ser taxatiu a l'anunciar en declaracions a Ràdio Girona que amb un 70% de l'activitat que actualment hi ha al sector de la construcció a les comarques gironines penja de l'obra pública, una aturada com la de la N-II comportaria automàticament la pèrdua de prop de 4.000 llocs de treball. «L'obra pública en si què és el que gasta? La gent que té maquinària, la gent que té camions, els peons o oficials de primera que viuen aquí a les comarques gironines i que treballen en empreses gironines o de fora. Si ho perdem, la situació es pot tornar complicada», va afirmar Agustí.

Aquest fet, sumat al tancament de nombrosos despatxos d'arquitectes per la crisi econòmica pot comportar segons la patronal un futur difícil tant pels constructors d'obres públiques com també pels d'habitatges.

En aquest últim sector el futur tampoc passa per ser molt optimista. «Estan tancant com si fossin fulles dels arbres durant la tardor. Totes les enginyeries i tallers d'arquitectura que feien projectes. Per fer un projecte tardes com a mínim de 6 a 7 mesos. Després el procés segueix amb l'exposició pública, després amb l'aprovació de Medi Ambient... En total, cada vegada que es fa un projecte té com a mínim entre un i dos anys per sortir a subhasta» va assenyalar Agustí.

Si a més, els tallers que havien de portar a terme aquests projectes tanquen, Agustí preveu que «tardaríem més de quatre anys a recuperar-nos».

Reunió amb les «sis grans»

El president de la Unió d'Empresaris de la Construcció tampoc ha valorat positivament la reunió que ha de mantenir el president de Govern, José Luis Rodríguez Zapatero amb les sis grans constructores espanyoles. En aquest sentit, Agustí no confia que aquesta reunió resolgui la situació perquè els problemes de les «sis majors» (tal com les anomena) són molt difernts als que tenen les empreses d'aquí.

Agustí també va remarcar que trobava a faltar presència catalana en aquesta reunió entre les «sis majors i el Govern central».