El professor Gonzalo Bernardos podria passar per pitonís, però ell assegura que no endevina res, sinó que simplement utilitza els seus coneixements (empresarials, però també sobre la mentalitat dels polítics). Ve aquesta introducció arran del que va escriure el setembre de 2009, i que encara es pot llegir al seu bloc: "Crec que l'excés de capacitat de l'aeroport de Barcelona influirà negativament sobre els de Reus i Girona, doncs per a res descarto que els gestors del primer (amb el consentiment de la Generalitat) intentin desplaçar una part del seu trànsit cap al Prat. S'admeten apostes: quant temps tardarà Ryanair a volar des de Barcelona? Estic convençut que els incentius que li donaran a la companyia irlandesa faran l'oferta pràcticament irresistible".

Mesos després, el pronóstic del professor s'ha complert al detall: Ryanair ha desplaçat una part -de moment una part- del seu trànsit a Barcelona, la Generalitat ha donat el seu consentiment i, això sí, res se sap dels incentius que s'han ofert a la companyiam irlandesa, però el professor Bernardos -i també el president de la Foeg, Jordi Comas- estan convençuts que les compensacions econòmiques han existit, o si no Ryanair no s'hauria embarcat en l'aventura barcelonina.

Crida l'atenció de l'anàlisi que fa gairebé un any ja feia el professor Bernardos, que en la seva opinió la implantació de Ryanair a Barcelona no seria una idea sortida de la companyia, sinó que aquesta rebria una oferta en forma d'incentius econòmics. Una oferta prou important com per no poder resistir-s'hi.

De moment no ha quedat clar si les coses van anar efectivament d'aquesta manera, però la paraula de Gonzalo Bernardos mereix un crèdit.