GIRONA | JOFRE SÁEZ
El Ter fa goig al seu pas per Girona. El cabal ha estat superior durant aquest mes d'agost al que marca la Llei de 1959 i que s'anomena "cabal ecològic". És a dir, aquell volum d'aigua per poder garantir i preservar l'ecosistema d'aquest sistema fluvial. Tant és així que les dades recollides per l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) indiquen que gairebé s'ha triplicat durant tot l'agost aquest cabal mínim necessari.
El límit que marca el cabal ecològic al pas pel punt de control de la ciutat de Girona del riu Ter és de 3 m3/s. No obsant això, els mínims registrats, segons les dades públiques per l'ACA, que es van donar durant els dies 24 i 25 d'agost, indiquen que el volum d'aigua que baixava pel Ter era de 6,85 i 6,95 m3/s respectivament. Unes xifres que, per tant, doblen el mínim establert. En canvi, els dos dies en els quals el Ter va disposar de més cabal circulant van ser el 9 i el 10 d'agost. Durant aquest dies l'ACA va registrar un volum de 11,47 i 10,41 m3 segon. Arribant en moment puntuals del dia fins als 20,63 m3/s el 9 d'agost i 15,20 m3/s el 10 d'agost. Pel que fa a la resta de dies, el cabal es va moure entorn als 8,07 i els 9,47 m3/s.
El dia en què es va registrar una major diferència entre el cabal màxim i el mínim registrat es va donar justament el 2 d'agost. Aquell dia el volum màxim criculant va ser de fins a 18,47 m3/ i el mínim, en canvi, de 7,88 m3/s. Cap a finals de mes el cabal però s'ha anat reduint fins als 7 m3/s.