El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha aprovat definitvament el Pla Director Urbanístic (PDU) del Sistema Urbà de Girona. Un pla que, entre d'altres aspectes, preveu un creixement urbà de fins a 33.000 habitatges per al 2026 i organitza les xarxes de mobilitat. Especialment les de l'entorn de l'aeroport de Girona, que està previst com «l'element bàsic del nus intermodal de transport». El document afecta 12 municipis de la comarca del Gironès i dos de la Selva que engloben fins a 304 quilòmetres quadrats. Durant els darrers quinze anys, la població de la zona ha crescut un 29%, fins arribar als 143.016 habitants, i amb la perspectiva, el pla contempla arribar fins als 215.000 habitants per al 2026.

El pla va començar a caminar l'agost de 2007. Durant el període d'informació pública es van rebre un total de 397 escrits d'al·legacions, de les quals només 42 eren diferents, i des d'aleshores s'ha anat adequant «el possible» a les demandes dels ajunatemtns i persones interessades en el projecte. El pla defineix d'una banda els tipus de sòl i els diferents graus de protecció així com els corredors de protecció paisatgística i els sectors de sòl urbà on es preveu el futur creixement de la demanada d'habitatges.

Les rodalies fins a Flaçà

Un dels aspectes més destacats del document és la previsió d'infraestrucutres de mobilitat, tant de la Generalitat com de l'Estat. I en aquest sentit, un dels punts estrella és la xarxa de rodalies que proposa potenciar un recorregut des de Flaçà fins a l'aeroport amb altes freqüències de pas.