El director general d'Aeroports de la Generalitat de Catalunya, Oriol Balaguer, es va mostrar ahir receptiu davant de la demanda del president de Ryanair, Michael O'Leary, de diferenciar les tarifes que cobren a les aerolínies els aeroports de Reus, Girona o Lleida respecte a les del Prat.

«Creiem que les reflexions del president de Ryanair, pel volum d'inversió al Prat, tenen sentit, i així ho exposarem als responsables d'Aena, ja que les competències són de l'Estat», va manifestar.

«Falta decidir el plantejament, si és possible abaratir les tarifes als aeroports més petits, o cal encarir-les Barcelona», va afegir Balaguer al fil de la reunió del consorci de promoció de l'aeroport de Reus (Tarragona), celebrada ahir.

Allà, en la mateixa línia que ja s'està seguint entre les institucions gironines, es va acordar donar l'ordre extensiva a «tots els equips comercials» de les institucions implicades (Generalitat, ajuntaments de Reus i Tarragona, Cambres de Comerç de Reus i Tarragona, i Diputació de Tarragona) per a la captació de nous operadors a Reus, «tant regulars com xàrter, i tant a l'hivern com a l'estiu».

Balaguer va revelar que es detecta una lleu recuperació del sector aeri, «amb un increment de passatgers del 4% acumulat a Europa», per la qual cosa els Patronats de Turisme, els equips especialitzats en mercats internacionals de les Cambres de Comerç, Turisme de Catalunya i Aeroports de Catalunya «augmentaran la seva presència a les fires internacionals d'aviació per buscar acords amb altres companyies aèries, sense menyscabar la presència de Ryanair».

Amenaça de Ryanair

La reacció de la Generalitat té lloc només un dia després que el president de Ryanair, Michael O'Leary, amenacés en abandonar progressivament els aeroports de Girona i Reus si no hi havia una rebaixa en les taxes. O'Leary considera injust pagar les mateixes taxes en aquests aeroports que al de Barcelona, i va advertir que si la situació no canviava la companyia que dirigeix anirira reduint progressivament els vols als aeroports de Reus i Girona -a raó d'entre un 5% i un 10% anual- per concentrar-los al de Barcelona.

Ryanair va començar dimecres a operar des de l'aeroport del Prat, de moment amb 23 noves línes, moltes de les quals connecten la capital catalana amb ciutats a les que fins ara la pròpia aerolínia vola des de Girona. Segons la pròpia companyia, aquest hivern les freqüències a l'aeroport de Girona es veuran reduïdes en un 36,8%.

La setmana que ve hi ha prevista una reunió entre els directius de Ryanair i els representants de les institucions gironines.