Comencen a notar-se alguns canvis a l'aeroport de Girona, als cinc dies d'haver començat Ryanair a operar des de Barcelona. Autobusos i bars de la terminal han observat ja un -de moment- lleu descens en el nombre de clients, i els taxistes donen per fet que patiran un descens pel que fa a serveis. Els passatgers que arriben a Girona, per la seva banda, expliquen que ho fan o bé perquè la seva destinació és aquesta, o bé perquè han trobat un bitllet més econòmic a Girona que a Barcelona, però la majoria donen per fet que en general serà preferible, d'aquí endavant, volar fins a Barcelona. De fet, segons van assegurar a aquest diari alguns viatgers que acabaven d'aterrar en diferents vols, als avions hi havia més seients lliures del que és habitual en Ryanair.

A la terminal d'autobusos esperen l'hora de sortida els vehicles que fan el trajecte Aeroport-Girona i Aeroport-Barcelona. En general sempre tenen més ocupació aquests darrers, no només perquè la majoria d'usuaris de l'aeroport de Girona tenen Barcelona com a destinació, sinó perquè molts dels gironins que viatgen prefereixen altres mitjans, com ara el cotxe propi o el taxi. Amb només cinc dies de funcionament de Ryanair a Barcelona, però, els xofers asseguren que en alguns viatges ja han notat que transporten menys passatgers del que acostumaven. "També és cert que al setembre hi ha menys turisme que a l'agost, però a banda d'això es nota que hi ha gent que ha optat per volar directament a Barcelona", explica un dels xofers. "Hi ha alguns vols que arriben a Girona en els quals es nota més clarament aquest descens, suposo que deuen ser els que també es fan des de Barcelona", afegeix. De tota manera, expliquen que no està previst -almenys a ells no se'ls ha comunicat res- reduir les frequències entre Barcelona i l'aeroport de Girona.

El bar que es troba just a la porta d'arribada no és aliè a la situació. "Un lleuger descens en el nombre de clients sí que hem notat", assenyala el cambrer.

Els taxistes, també en la zona d'arribades, reconeixen que la implantació de Ryanair al Prat és un tema del qual parlen. Encara que la majoria de serveis que efectuen són de clients que tenen Girona com a destinació, alguna ocasió hi ha que han de transportar un viatger a Barcelona. Asseguren no estar preocupats, però sí a l'expectativa: "Ara transportem el 2% de 5 milions de viatgers, potser d'aquí a poc serà el 2% de 2 milions", diu un.

Els viatgers opten pel Prat

A la zona d'arribada, l'opció dels viatgers era clara: "No hem trobat bitllet per a avui fins Barcelona, per això hem vingut a Girona i agafarem l'autobús", explicava una parella italiana procedent de Venècia. "A partir d'ara sempre anirem a Barcelona, a menys que el preu sigui molt més car", indicaven somrients. De la mateixa manera s'expressava un grup de tres nois, també italians en direcció a Barcelona que no havien trobat bitllet a aquesta ciutat.

En la mateixa línia es manifestava un matrimoni procedent de Leeds (Anglaterra): "Tenim casa a Calonge, així que continuarem usant aquest aeroport, però molta altra gent preferirà Barcelona". Uns i altres -viatgers habituals de Ryanair- asseguraven que hi havia més places lliures del que és normal als seus avions. La dona anglesa fins i tot va preguntar, és d'esperar que més degut a la rumorologia que a tenir contactes en altes esferes: "M'han dit que Ryanair deixarà Girona d'aquí a dos anys. Això seria una catàstrofe per Girona, no?"